Torebka z historią

Od ponad 50 lat jest jednym z najchętniej kupowanych dodatków. O czym mowa? O Chanel 2.55 - torebce z historią, którą powinna znać każda miłośniczka mody.

W stronę funkcjonalności

Reklama

Powstanie kultowej dziś torebki było ukłonem w stronę funkcjonalności. Mademoiselle Coco mając dość niepraktycznych torebek, które podczas przyjęć musiała trzymać w ręce, postanowiła stworzyć model na długim pasku, inspirowany praktycyzmem toreb wojskowych. Żeby Chanel 2.55 była jeszcze bardziej praktyczna, Coco kazała środek wykonać z czerwonej skóry. Dzięki temu rozwiązaniu rzeczy w niej są bardziej widoczne a szukanie - łatwiejsze.

Tak narodziła się legenda

Pierwotna nazwa tej torebki to Le Classique. Z czasem jednak została zmieniona na 2.55, co oznacza datę jej powstania.

To właśnie w lutym 1955 roku pierwsza torebka Le Classique wyszła z warsztatu Alberta Monnoto, odpowiedzialnego za dział pasków i toreb w domu mody Chanel.

Pierwsze modele powstały w ulubionych kolorach projektantki - czarnym, brązowym, beżowym i granatowym. Prostokątne, uszyte z jagnięcej, pikowanej skóry torebki trafiły w kobiece gusta.

"Chanelka" dziś - jak uniknąć podróbki?

Mimo pięćdziesiątki na karku, model 2.55 nadal jest obiektem pożądania. Za każdym razem nieco zmodyfikowany pojawia się w każdej kolekcji Chanel.

Obecnie można spotkać egzemplarze w niemal wszystkich kolorach i z różnych materiałów. Są jednak elementy niezmienne, które wyróżniają ją spośród wielu imitacji i podróbek. Oto niektóre z nich:
- jest prostokątna i występuje w trzech rozmiarach - małym: 9 x 5,5 x 2,5 cala, średnim: 10 x 6 x 3 i dużym: 12 x 8 x 3,5
- ma ukośne pikowanie na skórze lub materiale
- ma łańcuszek do zawieszenia na ramieniu w kolorze złotym lub srebrnym, wykonany z potrójnych lub pojedynczych ogniw - wtedy wpleciony jest w nie paseczek skóry
- każda torebka ma numer seryjny wszyty w podszewkę oraz czarną plastikową kartę potwierdzającą jej autentyczność, na której znajduje się ten sam numer, co na podszewce
- podszewka wykonana jest z gładkiej skóry lub materiału z tkanym logo Chanel
- zapięcie torebki jest metalowe (w tym samym kolorze, co inne metalowe elementy). Może być prostokątne, mieć kształt dwóch splecionych literek C lub rzeźbionej głowy lwa
- wewnątrz znajduje się wyciśnięte w skórze złote logo Chanel i napis "Made in France". Czasem zdarzają się oryginalne torebki z napisem "Made in Italy". Jeśli napis brzmi "Made in Paris" lub "Made in Europe", torebka na pewno nie jest oryginalna.

A co wy myślicie o tej kultowej torebce?

Małgorzata Janusik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje