3 najlepsze zimowe zupy odchudzające

Są sycące, lecz przy tym lekkie, niskokaloryczne. Jedząc je po świętach, bez problemu wrócisz do formy.

Swój dietetyczny plan ułóż następująco:

Reklama

● rano zjadaj coś lekkiego, np. mały kubek jogurtu naturalnego z 2 łyżkami owsianki i z 10 dag świeżych, drobno pokrojonych owoców (banan, kiwi, pomarańcza, grejpfrut);

● na obiad i kolację - duży talerz zupy według naszych sprawdzonych przepisów (lub innej ulubionej - ważne, żeby była na lekkim bulionie, ugotowanym na piersi drobiowej i z dużą ilością warzyw). Takie zupy dostarczą ci dużo białka, zestaw odpowiednich składników mineralnych i błonnik.

Pikantna dyniowa

Odchudza dzięki dużej ilości błonnika i dodanym przyprawom, jak: imbir, cebula (lub czosnek) i pieprz, które przyśpieszają trawienie.

Składniki na 3 porcje: 1 kg dyni, 1 cebula, kawałek korzenia imbiru, 1 l bulionu warzywnego, 2 łyżki oliwy, pieprz i sól do smaku.

Cebulę obieramy, kroimy w piórka. Imbir ścieramy, dynię oczyszczamy, tniemy w kostkę. W garnku podgrzewamy oliwę, wkładamy przygotowane składniki, podsmażamy. Dodajemy bulion i gotujemy, aż dynia zacznie się rozpadać. Miksujemy na gładko, doprawiamy.

Zalety: Porcja to tylko 140 kcal (duży talerz); skarbnica potasu, wapnia, wit. A i E. 

Tajska

Składniki zupy sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej!

Składniki na 3 porcje: 1 szkl. mleczka kokosowego, 1/2 l bulionu, 1 chili, 2 pędy trawy cytrynowej, 30 dag piersi kurczaka, kawałek imbiru (3 cm), 1 łyżka soku z limonki, 1 ząbek czosnku, curry, 1 łyżeczka oliwy.

Podgrzewamy bulion z mleczkiem i startym imbirem. Chili i czosnek siekamy, wrzucamy na oliwę, dodajemy pokrojonego w paski kurczaka. Smażymy 5 min, doprawiamy curry, wkładamy do zupy. Dodajemy zmiażdżoną tłuczkiem trawę. Skrapiamy sokiem.

Zalety: Mleczko kokosowe zawiera kwasy tłuszczowe zmniejszające apetyt. W talerzu zupy jest ok. 270 kcal.

Jarzynowa

Dużo w niej warzyw i mięsa. Taka zupa nasyci nas tak bardzo, jak drugie danie!

Składniki na 3 porcje: 40 dag filetów drobiowych, 1 cebula, 4 marchewki, 1 duża pietruszka, 1/2 selera, 1 por, ziele angielskie, po 2 łyżki posiekanej natki pietruszki i koperku, 3 listki laurowe, pieprz.

Warzywa (bez cebuli) myjemy, kroimy w kostkę. Mięso opłukujemy, wkładamy do garnka, dodajemy warzywa i przyprawy, zalewamy zimną wodą. Wkładamy opaloną na palniku cebulę, doprawiamy, zagotowujemy. Zbieramy szumowiny. Gotujemy około 40 min. Podajemy z natką i koperkiem.

Zalety: Porcja zupy zawiera ok. 200 kcal. Dzięki warzywom dostarcza wiele składników mineralnych, m.in. potas, fosfor, wapń, magnez i żelazo. Są w niej też wit. E, A i beta-karoten.

Sposób na "odchudzenie" zupy: jeśli jeszcze chcesz obniżyć kaloryczność, nie podsmażaj składników (cebuli, czosnku, chili) na tłuszczu, lecz opiecz je w piekarniku lub zblanszuj we wrzątku.


Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje