Chrup, na zdrowie...

Wspiera pracę mózgu, dba o zdrowie serca i skóry oraz zapewnia lepszą odporność - oto, jakie korzyści gwarantuje siemię lniane. Z tych małych nasion, które potrawom nadają charakterystycznej konsystencji, warto zrobić zdrową przekąskę - krakersy.

- Siemię lniane to małe nasiona, wypełnione mocą i mające właściwości antyoksydacyjne. Zapewniają cudowną konsystencję wszystkim potrawom, do których są dodawane, a przy tym dostarczają dużo błonnika. Są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które wspierają funkcje kognitywne, chronią serce, regulują poziom cholesterolu i pomagają na wiele innych dolegliwości zdrowotnych - przekonuje w swojej książce "Superfood, czyli jak leczyć się jedzeniem" Sophie Manolas.

Reklama

Jednym z dań, a właściwie przekąską, z użyciem siemienia lnianego, jaką proponuje autorka są krakersy. Do ich przygotowania potrzebne będą następujące składniki: 2 szklanki siemienia lnianego, 1/2 łyżeczki soli morskiej, łyżeczka czosnku granulowanego, przyprawy (ziarna maku, suszony rozmaryn, chilli, ziarna kminu), 4 łyżeczki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia oraz szklanka filtrowanej wody. Z tych proporcji powinno wyjść około 30 krakersów.

Przygotowanie krakersów zaczynamy od rozgrzania piekarnika do temperatury 180 st. C. Siemię lniane mielimy w robocie kuchennym na możliwie najdrobniejszy proszek. Zmielone siemię przesypujemy do dużej miski, dodajemy pozostałe suche składniki i mieszamy. W mieszance suchych składników robimy wgłębienie i powoli dodajemy oliwę oraz wodę, cały czas mieszając, aż ciasto nabierze odpowiedniej konsystencji.

Blachę do pieczenia wykładamy papierem i na blasze wałkujemy ciasto możliwie najcieniej. - Na tym etapie możesz pokroić ciasto na kwadraty lub prostokąty, żeby miały ten sam kształt. A jeśli wolisz styl rustykalny, połam wielki krakersowy placek na mniejsze kawałki, kiedy wyjmiesz go z piekarnika - instruuje Manolas. Krakersy należy piec przez około 15 minut, jednak dokładny czas zależy od grubości ciasta. Upieczoną przekąskę wyjmujemy z piekarnika i studzimy przed spożyciem. (PAP Life)

autorka: Paulina Persa

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje