Jakie ubrania kupują kobiety? Z metką "Made in Poland"...

Choć w sieciówkach klientów nie brakuje, coraz częściej sięgamy też po ubrania od polskich projektantów. Dlaczego? Z uwagi na lepszą jakość, gwarancję oryginalności oraz chęć wspierania rodzimego przemysłu - pokazuje najnowszy raport Centralnego Muzeum Włókiennictwa.

Polska moda na przestrzeni ostatnich lat rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Jesteśmy coraz bardziej świadomymi konsumentami, wysoko ceniąc jakość ubrań oraz ich niepowtarzalność, dlatego też ubrania od rodzimych projektantów stale zyskują nowych klientów. Nie dziwi, zatem, że polska moda z butików ukrytych w zaułkach miast dociera do centrów handlowych, a nawet poza granice naszego kraju, gdzie oferta naszych designerów spotyka się z dużym zainteresowaniem.

Reklama

Jak czytamy w raporcie "Branża modowa - znaczenie gospodarcze, analiza czynników sukcesu i dalszych możliwości rozwoju" autorstwa Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jesteśmy społeczeństwem wyjątkowo spolaryzowanym pod względem podejścia do kupowania ubrań. Najliczniejsze grupy konsumentów to te, które sięgają po bardzo tanie i szeroko dostępne produkty oraz po tzw. marki premium, które cechuje wysoka jakość idąca w parze z równie wysoką ceną. Coraz więcej osób ubrania kupuje również od polskich projektantów. Ich typowymi odbiorcami są zaś kobiety - dość zamożne, pracujące w branży kreatywnej.

Co sprawia, że chcemy kupować ubrania od polskich projektantów? Najczęściej jest to chęć posiadania przedmiotów niepowtarzalnych i oryginalnych, dzięki którym wyróżnimy się z tłumu. Dla ponad połowy badanych duże znaczenie ma też jakość, która jest znacznie wyższa, niż ma to miejsce w przypadku ubrań z sieciówek Niemal tyle samo osób zadeklarowało chęć wspierania rodzimego przemysłu. Przed kupowaniem ubrań od polskich designerów powstrzymuje nas zaś na ogół wysoka cena.

Język ubioru niewątpliwie ewoluował na przestrzeni lat. Dziś jest on związany już nie z przynależnością do konkretnej klasy społecznej, a raczej naszymi aspiracjami, gustem, ale też stylem życia. Bo moda "made in Poland" wpisuje się właśnie w pewien określony styl życia, związany ze świadomym wybieraniem polskich produktów i przywiązaniem do innych aniżeli jedynie użyteczność wartości, jakie niesie ze sobą strój. (PAP Life)

autor: Iwona Oszmaniec

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje