Jak przetrwać noc w szpilkach?

Zastanawiasz się, jak inne kobiety są w stanie przetrwać imprezę w butach na wysokim obcasie? Zdradzamy kilka trików na to, jak wytrzymać w szpilkach wiele godzin - bez ogromnego bólu i nieprzyjemnych konsekwencji.

Niemal wszystkie kobiety uwielbiają buty na obcasie - świetnie wyglądają i dodają seksapilu. To nieodłączny element eleganckiej, kobiecej stylizacji. Wszystkie dobrze wiemy, że na piękne, lakierowane szpilki dużo lepiej się patrzy, niż w nich chodzi... Na szczęście istnieje kilka sztuczek, które sprawią, że noszenie wysokich butów będzie dużo wygodniejsze. 

1. Nie zdejmuj obcasów, nawet gdy jesteś zmęczona. 

Ta rada może brzmieć okrutnie, jednak gdy zdejmujesz szpilki na kilka minut, obrzęk nasila się. Mimo iż odczujesz chwilową ulgę, to podczas ponownego zakładania ich na stopy, ból będzie jeszcze większy. 

2. "Rozchodź" nowe buty.

Jeśli chcesz założyć nowe buty na imprezę, powinnaś zachować ostrożność. Szczególnie jeśli są to szpilki. Najlepiej pochodzić w nich wcześniej po domu, by stopy nieco się przyzwyczaiły. Dzięki temu unikniesz obtarć i pęcherzy. Nigdy też nie ubieraj szpilek na gołą stopę.

3. Upewnij się, ze rozmiar jest odpowiedni. 

Choć wydaje się to oczywiste, wielokrotnie popełniamy ten błąd. Kupujemy zły rozmiar tylko dlatego, że w sklepie została ostatnia para butów naszych marzeń, lub po prostu nie umiemy określić, czy dany rozmiar jest w porządku. Aby tego uniknąć, przed zakupem staraj się chwilę w nich pochodzić po salonie. Powinnaś szczególnie zwrócić uwagę na to, czy twoja pięta nie wystaje poza obrys buta, oraz czy palce nie są naprężone.

Reklama

4. Włóż buty do zamrażarki. 

Buty czasami są wykonane z bardzo twardych materiałów, które trudno dopasowują się do stopy i podczas noszenia powodują obrażenia skóry. Aby tego uniknąć, włóż je do zamrażarki z dwiema torebkami wody w środku. Możesz też umieścić w butach kilka lekko zwilżonych, gazetowych kuleczek  i pozostawić je na tydzień przed użyciem. W ten sposób materiał będzie bardziej miękki, a buty lepiej dopasują się do stopy.

5. Używaj wkładek ortopedycznych.

Wkładki ortopedyczne zapewniają lepsze wsparcie stopy i pomagają wytrwać w nich o wiele dłużej. Są wykonane z miękkiego, giętkiego materiału, który dopasowuje się do stopy i poprawia komfort noszenia szpilek. Zwykle zaleca się stosowanie wkładek, by złagodzić nacisk i zapobiegać uszkodzeniom (szczególnie w kościach pięty i śródstopiu). Wkładki warto nosić również w innych rodzajach obuwia - mogą one zapobiec powstawaniu haluksów. 

6. Wybieraj buty na platformie.

Klasyczne szpilki są niewygodne i niestabilne. Wybieraj takie, które mają niewielką platformę z przodu. Będziesz czuć się bardziej komfortowo.

7. Stosuj krem do stóp.

Przed założeniem obcasów, nałóż na stopy oraz wnętrze buta, warstwę zmiękczającego kremu. Załóż szpilki dopiero po całkowitym wyschnięciu. Dzięki temu, skóra będzie dobrze nawilżona, co zminimalizuje ryzyko otarć i podrażnień. 


Jeśli pomimo stosowania różnych trików, twoje stopy w szpilkach nadal bardzo się męczą, zabieraj ze sobą płaskie buty na zmianę. Zwłaszcza wtedy, gdy pod koniec wieczornego wyjścia czeka cię jeszcze spacer do domu lub musisz długo czekać na taksówkę. 

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje