Weganizm – jeszcze trend czy już styl życia?

Od kuchni, przez modę, aż do kosmetyków – weganizm coraz szerzej wkracza w różne dziedziny i nie jest już tylko trendem, ale staje się stylem życia. Poszanowanie praw zwierząt to główna zasada, którą kierują się weganie i na której opierają swoje wybory m.in. sięgając po kosmetyki do pielęgnacji. Według badania zrealizowanego na zlecenie marki CD ponad połowa Polek zwraca uwagę na to, czy marka angażuje się w działania przeciwko testom na zwierzętach.

Coraz więcej restauracji serwuje ciekawe wegańskie dania, a światowej sławy projektanci sięgają po ekoskórę. Weganizm polega na całkowitym wykluczeniu składników pochodzenia zwierzęcego, nie tylko ze swojej codziennej diety, ale także składu kosmetyków bądź ubrań. Łączy się z tym także proekologiczne podejście, czyli założenie, że dzięki świadomym wyborom jesteśmy w stanie wpłynąć na środowisko.

Reklama

Kosmetyki dla wegan zwykle posiadają certyfikaty, np. The Vegan Society lub Certyfikat Wegetarian i Wegan, które gwarantują, że do w procesie produkcji nie wykorzystywano składników pochodzenia zwierzęcego. Produkty takie charakteryzują się brakiem składników, których wytwarzanie wiąże się z wykorzystywaniem zwierząt, np. wosk, mleko, miód lub mleczko pszczele. Według badania zrealizowanego na zlecenie marki CD "Rytuały pielęgnacyjne Polek" na wegańskie kosmetyki najczęściej decydują się kobiety do 29. roku życia. Może to wynikać z ich otwartości na innowacyjne rozwiązania oraz większej wiedzy na ten temat.

Istotną kwestią w przypadku kosmetyków wegańskich jest również to, czy produkty bądź półprodukty nie były testowane na zwierzętach. Z badania zrealizowanego na zlecenie marki CD wynika, że ponad połowa Polek (57,7%) przy wyborze produktów określonej firmy zwraca uwagę na to, czy producent angażuje się w działania przeciw testom na zwierzętach. Fakt ten sprawia, że obecnie coraz więcej marek, podążając za trendami, przykłada większą uwagę do komponowania składów swoich kosmetyków i stawia na wegańskie składniki.

- W ostatnim czasie możemy obserwować większe zainteresowanie produktami wegańskimi. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na składy kosmetyków, a także dodatkowe symbole znajdujące się na etykiecie nadawane przez różnego rodzaju organizacje, m.in. takie jak The Vegan Society. W Niemczech odsetek wegan w 2014 wynosił 1,2 miliona, dodatkowo dla 84% z nich ważna jest kwestia wegańskiej pielęgnacji ciała. Marka CD angażuje się w działania przeciwko testom na zwierzętach, wspierając badanie metod testowania stanowiących dla nich alternatywę. W związku z tym oficjalnie wspiera Fundację SET (Fundacja na Rzecz Wspierania Badania Metod Alternatywnych i Uzupełniających Ograniczających Testy na Zwierzętach), aby poprzez opracowanie nowych metod testowania stworzyć opcje dla dotychczasowej polityki stosowanej w procesie produkcji, które przyniosą korzyści nie tylko CD, lecz całej branży (m.in. producentom kosmetyków, produktów do pielęgnacji ciała, leków, żywności, środków czyszczących). - mówi Stefan Mulder, wicedyrektor marketingu LF Europe, do której należy marka CD.

Na produktach CD umieszczone zostało oznaczenie "CD Reinheitsgebot", które gwarantuje wykluczenie ze składu kontrowersyjnych składników takich jak: parabeny, silikony, oleje mineralne, czy barwniki. Przykładem kosmetyków wegańskich mogą być żele pod prysznic marki CD, które nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego. Właśnie dlatego na opakowaniach możemy dodatkowo znaleźć logo ze słonecznikiem przyznawane przez The Vegan Society.


Czy wiesz, że są to składniki pochodzenia zwierzęcego?


·         Hyaluronic acid (Kwas hialuronowy): obecnie pozyskiwany głównie z synestetycznych źródeł biotechnologicznych (np. wegańskich). Jednak zdarza się, że pochodzi także z kogucich grzebieni. Jest popularny, ponieważ m.in. nawilża, wygładza i nadaje elastyczność. Wykorzystywany głównie w kremach, maskach i różach do twarzy. Lista INCI nie wskazuje dokładnie z jakiego źródła został pozyskany. Właśnie dlatego wegańskie oznaczenia na opakowaniach zapewniają, że nie jest składnikiem pochodzenia zwierzęcego.

·         Carmine (Karmin): czerwony pigment pozyskiwany z suszonej mszycy, która żyje na kaktusach rosnących na pustyni. Wykorzystywany w różach do twarzy i cieniach do powiek.

·         Keratin (Keratyna): pozyskiwana ze zwierzęcej sierści, kopyt, rogów, czy pazurów. Najczęściej zawierają ją szampony.

·         Lanolin (Lanolina): naturalny, oczyszczony wosk, pozyskiwany z owczej wełny i wykorzystywany w kremach nawilżających oraz szamponach.

·         Collagen (Kolagen): głównie pochodzi ze skóry zwierzęcej i kurzych łapek. Stanowi podstawowe białko tkanki łącznej. Jest silnie alergizujący. Składnik wielu kosmetyków, nadaje ciału jędrności oraz nawilżenia.



materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje