Witaminy i minerały dla pięknej cery

Wymienione poniżej produkty powinnaś jeść jak najczęściej! To prawdziwe bomby witamin i mikroelementów, sprzyjających młodości skóry.

Gorzka czekolada

Sprawia, że skóra jest lepiej nawilżona, mniej chropowata  i przestaje się łuszczyć. Ten sam efekt daje picie prawdziwego kakao.

Papryka

Reklama

Ma dużo witaminy C, luteiny i beta-karotenu, który chroni skórę przed uszkodzeniem przez słońce. Poprawia jej elastyczność, przeciwdziała zmarszczkom. Nadaje też skórze ładny koloryt.

Pomidory

Dostarczają likopenu, który uodparnia skórę na działanie promieni słonecznych. To silny antyutleniacz; sprawia, że skóra wolniej się starzeje. Uwaga: likopen z pomidorów łatwiej się wchłania, gdy podsmażysz je na odrobinie oleju. 

Marchew

Jest cennym źródłem beta- -karotenu. Substancję tę znajdziesz także  w słodkich ziemniakach, mango i dyni.

Pomarańcze

Ta skarbnica witaminy C sprzyja gojeniu wszelkich uszkodzeń skóry i pobudza produkcję kolagenu. Chroni skórę przed działaniem niekorzystnych czynników, np. spalin czy smogu. Witaminę C znaj- dziesz też w truskawkach, grejpfrucie, ciemnozielonych warzywach liściastych. Ważne: organizm jej nie magazynuje, więc trzeba jej dostarczać codziennie! 

Owies

Zawiera krzemionkę (która tworzy kolagen) i fitoestrogeny, naśladujące działanie estrogenów. To ważne dla pań  po menopauzie, gdy ich poziom spada  – hormony te dbają o ładny wygląd skóry.

Zdrowo wygląda tylko dobrze nawilżona skóra. Nie wystarczy jednak nawilżanie jej kremami, trzeba ją także „nawadniać” od środka. Powinniśmy codziennie wypijać co najmniej  1,5 lub 2 litry wody (a nawet więcej, zwłaszcza podczas upałów), najlepiej niegazowanej nisko- lub średniozmineralizowanej. Wskazane jest picie regularnie i powoli, małymi łykami (inaczej organizm  – zamiast wchłonąć  – szybko ją wydali). 

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje