5 sposobów, jak nie podjadać między posiłkami

Godzinę po zjedzeniu obiadu masz ochotę na coś słodkiego? A może podczas przygotowywania kolacji co chwilę próbujesz wszystkich składników? Takie podjadanie między posiłkami nie tylko nie działa dobrze na organizm, lecz także jest odpowiedzialne za dodatkowe kilogramy, których tak trudno się pozbyć.

Poznaj pięć pomysłów na powstrzymanie się przed podjadaniem.

Zadbaj o świeży oddech

Reklama

Badania wykazały, że miętowy posmak i świeżość odczuwana po umyciu zębów lub podczas żucia gumy nie mamy ochoty na podjadanie. Dlatego zaraz po zjedzeniu posiłku skorzystaj z tego sprytnego triku, aby powstrzymać się od sięgnięcia po czekoladę czy inne niezdrowe przekąski. Wpłynie to korzystanie nie tylko na twoją wagę, lecz także na stan uzębienia.

Jeśli przebywasz poza domem, zadbaj o to, aby mieć przy sobie miętowe gumy do żucia. Przydadzą się one również w sytuacjach, w których zazwyczaj zajadasz się chrupkami, popcornem czy słonymi orzeszkami - podczas oglądania telewizji, seansu w kinie czy pracy przy komputerze.

Uważaj podczas zakupów

Im mniej przekąsek będzie w zasięgu twojego wzroku, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ulegniesz pokusie. Staraj się więc robić przemyślane zakupy, podczas których wybieraj zdrowe produkty. Unikaj kupowania czipsów, paluszków, ciastek czy cukierków, nawet jeśli bierzesz je z myślą innych domownikach. Istnieje duże ryzyko, że prędzej czy później i tak znajdą się one w twoim menu.

Jedz rozważnie

Kiedy do kolejnego posiłku zostało jeszcze sporo czasu, a ty czujesz, że jak najszybciej musisz coś przekąsić, wybierz zdrowszą alternatywę - niesolone orzechy, surową marchewkę czy porcję truskawek. Dzięki temu zaspokoisz swój apetyt, a jednocześnie nie dostarczysz organizmowi pustych kalorii pochodzących z wysoko przetworzonych produktów. Zdrowsze zamienniki zapewnią też cenne wartości odżywcze, co z pewnością wyjdzie ci na zdrowie.

Naturalni pomocnicy w hamowaniu apetytu

Najnowsze odkrycia naukowe potwierdzają istnienie naturalnych roślin, które mają zdolność zmniejszania apetytu i ograniczania ochoty na podjadanie. Jedną z nich jest owoc Garcinia Cambogia. Zawarty w jego skórce kwas hydroksycytrynowy zmniejsza uczucie głodu i ułatwia powstrzymanie się przed sięgnięciem po kolejne ciasteczko. Dodatkowo zmienia spożyte węglowodany w energię, przez co nie magazynują się one w tkance tłuszczowej na brzuchu, udach czy pośladkach. Garcinia Cambogia pomaga więc nie tylko w ograniczeniu podjadania, lecz także w skutecznym odchudzaniu.

 

INTERIA.PL/Informacja prasowa

Reklama

Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje