5 sposobów na wiosenne przesilenie

Wiele osób wczesną wiosną, zamiast radosnego „budzenia się do życia” i chęci działania, odczuwa osłabienie, senność, trudności z koncentracją. Najczęściej jest to skutek braku słońca w zimowe dni, niedoborów w diecie minerałów i witamin, ograniczonej aktywności fizycznej.

Na szczęście są sposoby na otrząśnięcie się z apatii i słabości!

Reklama

- Wysypiaj się (śpij 7-9 godzin na dobę). Wywietrz sypialnię, dobrze ją zaciemnij. Nie objadaj się na noc.

- Na 3 godziny przed snem wyłącz telewizor i komputer: światło ekranu to dla mózgu sygnał początku dnia.

- Spożywaj 4-5 zróżnicowanych posiłków dziennie ( w tym 5 porcji warzyw i owoców). Śniadanie obowiązkowe!

- Jak najwięcej się ruszaj. Wskazana jest aktywność fizyczna co najmniej przez 30 minut każdego dnia.

- Dużo odpoczywaj. Każdego dnia znajdź choćby pół godziny tylko dla siebie, na zajęcia, które lubisz, które Cię relaksują.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje