6 zasad zdrowego odchudzania

Proste rady naszego dietetyka pomogą ci zgubić zbędne kilogramy bez szkody dla zdrowia. Unikniesz też efektu jo-jo!

1. Jadaj regularnie i nie zapominaj o śniadaniu

Twój organizm nie będzie "robił zapasów" w postaci tłuszczu.

Reklama

Zjedzenie śniadania zapobiegnie spadkom poziomu cukru we krwi, dzięki czemu unikniesz ataków głodu.

Jedz co 3-4 godziny, wtedy twoja przemiana materii będzie działała prawidłowo, a posiłek zostanie od razu strawiony, zamiast odłożyć się jako kolejna fałdka.

2. Nie jedz zbyt dużo produktów białkowych

Nadmiar białka powoduje utratę wapnia z organizmu.

Dzienne zapotrzebowanie na białko pokrywają np.: 2 szklanki mleka, kefiru lub jogurtu, pół jaja i 10-12 dag mięsa i wędliny.

Gdy stosujesz dietę wysokobiałkową, musisz uzupełnić ją o pokarmy zawierające wapń, np. ser żółty, brokuły, sardynki z puszki.

3. Włącz do diety dobre węglowodany

Odżywiają mózg, są jedynym źródłem energii dla organizmu i pomagają spalić tłuszcz.

W odchudzaniu ważną rolę odgrywają węglowodany złożone (np. pełne ziarna i warzywa, głównie strączkowe). Ich skomplikowana budowa powoduje, że na strawienie organizm potrzebuje więcej energii, a co za tym idzie - spala dużo kalorii.

Jeśli chcesz schudnąć, unikaj węglowodanów prostych (białego cukru, słodyczy, białego pieczywa itp.). Dostarczają one pustych kalorii.

4. Pij więcej wody Mineralnej

Przyspiesza przemianę materii i redukuje uczucie głodu.

W trakcie odchudzania pij 2-2,5 litra wody dziennie. Najlepiej szklankę między posiłkami - zjesz wtedy znacznie mniej.

Jeśli pijesz zbyt mało, twój metabolizm spowalnia, co znaczy, że wolniej chudniesz. 5. Unikaj nadmiaru soli

Powoduje zatrzymanie wody w organizmie, przez co twoja waga nie spada.

Zrezygnuj z produktów zawierających tzw. sól ukrytą, np. słonych wędlin, konserw, gotowych zup i sosów.

Nie dosalaj potraw. Zamiast tego stosuj zioła oraz przyprawy, które dodatkowo przyspieszą przemianę materii, np. tymianek, bazylię, cząber, oregano.

6.Uważaj na produkty typu light

Wcale nie wolno ich jeść bezkarnie. Mogą być tak samo tuczące jak tradycyjne potrawy.

Nie wierz producentom. Jeśli widzisz napis: lekki, fitness, slim, dietetyczny, zawsze sprawdź liczbę kalorii.

Zanim sięgniesz po produkt light, przeczytaj informacje na opakowaniu. Może się okazać, że jest on odtłuszczony, ale zawiera bardzo dużo cukru, lub odwrotnie: nie ma cukru, ale za to zawartość tłuszczu jest wysoka.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje