Granat - źródło zdrowia

Kusi już sam widok jego ziarenek! I słusznie, ponieważ ich dodatek zmienia każde danie wytrawne i słodkie w prawdziwą delicję. Bo granat to superfood!

Kuracja młodości

Reklama

Granat zawiera najwięcej antyoksydantów ze wszystkich owoców. Oznacza to, że jedzenie purpurowych ziarenek i picie wyciśniętego z nich soku zapewni skuteczną obronę przed wolnymi rodnikami, które niszczą nasze komórki. Po kuracji z granatów skóra będzie gładsza, a włosy lśniące. Te antyoksydanty to witamina C, beta-karoten, a przede wszystkim polifenole, potężna grupa aktywnych roślinnych substancji. 


Zastrzyk odporności

Właśnie dzięki polifenolom granat jest taki zdrowy! Przeciwdziała stanom zapalnym, a dzięki temu zmniejsza ryzyko chorób nowotworowych, zwłaszcza raka piersi i raka prostaty. Poprawia pracę układu krążenia i reguluje poziom cholesterolu. Łagodzi objawy PMS i menopauzy. 


Jak wybrać dojrzały i świeży?

Szukaj owocu z jednolicie wybarwioną na czerwono, błyszczącą skórką. Jeśli skóra jest matowa, przesuszona, są na niej plamki, to dowód, że granat był za długo przechowywany i będzie mniej soczysty. Dobry, po naciśnięciu skórki, powinien delikatnie „zachrzęścić”. 


Jak wydobyć całe ziarenka?

Najpierw odkrój ogonek, nacinając skórę dookoła tak, aby powstało zagłębienie w kształcie stożka. Zetnij też płasko skórę na spodzie granatu. Ponacinaj granat od góry do dołu, co 3-4 cm, tworząc cząstki. Chwyć obiema dłońmi owoc, kciukami od góry, i rozerwij go wzdłuż nacięć. Uwaga: staraj się, by sok nie zaplamił ubrania, bo trudno go potem sprać. 

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje