OXY - szczuplejsza na nowej diecie białkowej

Przebój polskiego internetu, opracowany przez dietetyczkę Patrycję Mazur. Trochę przypomina słynną dietę Dukana, ale nie ma jej minusów. Szybko odchudza, nawet do kilograma tygodniowo.

Kilka lat temu rekordy popularności biła dieta białkowa stworzona przez francuskiego lekarza Pierre’a Dukana. Odchudzanie polegało na jedzeniu głównie mięsa przez długi czas. Trudno było na niej wytrzymać, ale dawała błyskawiczne efekty. Jednak kilogramy wracały jeszcze szybciej, a trwałym efektem były problemy zdrowotne, np. z nerkami.

Reklama

Dieta OXY wykorzystuje fakt, że produkty białkowe podkręcają spalanie tłuszczu, ale też chroni przed skutkami ubocznymi. Jest bezpieczniejsza, bo etap "mięsny" jest znacznie krótszy, od razu też zaleca jedzenie większej ilości błonnika. Spadek wagi - do kilograma tygodniowo.

Błonnik i witaminy

OXY SHAKE jest obowiązkowym elementem każdego etapu diety. Przyrządza się go z kefiru, żurawin liofilizowanych, otrębów owsianych, ksylitolu i ziół (do kupienia na www.dietaoxy.pl).

Kupisz ją w internecie

Dopasujesz do potrzeb: Możesz kupić wersję na miesiąc, dwa lub trzy (od ok. 60 zł, im czas dłuższy, tym jest taniej). W pakiecie otrzymasz precyzyjną listę zakupów i menu, które uwzględni twój wiek, płeć, wagę. Posiłki możesz komponować odpowiednio do własnych upodobań.

Poczujesz się bezpiecznie: Zanim zaczniesz dietę, dostaniesz zalecenie zrobienia badań. W trakcie odchudzania możesz konsultować się z dietetykiem (przez telefon lub mailowo).

Także dla wegetarian: Można też wykupić bezmięsny wariant OXY, z roślinami strączkowymi w roli głównej.

Odchudzanie w 5 krokach

1. Etap detoksu (7 dni) to przygotowanie do odchudzania. Przyrządzasz niskokaloryczne posiłki (ok. 1200 kcal dziennie), które wspomagają oczyszczanie organizmu.

2. Fat burning (7 dni): Przez drugi tydzień diety jesz wyłącznie posiłki mięsne, które dostarczają ok. 1000 kcal dziennie. Do tego OXY Shake, który na tym etapie jest jedynym źródłem błonnika.

3. Step (7 dni): Oprócz mięsa jesz produkty zawierające białko roślinne, np.: fasolkę szparagową, soję, soczewicę. Będziesz posiłki przygotowywać tak, aby jeść je w równych proporcjach.

4. Balans (7 dni): Do posiłków włączasz pozostałe produkty, a więc warzywa, produkty zbożowe, tłuszcze, ale w starannie obliczonych proporcjach.

5. Stabilizacja: Może trwać nawet dwa miesiące. To powrót do pełnego odżywiania. Ale także w tym czasie musisz przestrzegać zaleceń diety. Jesz pięć posiłków dziennie i nie należy żadnego omijać ani zmniejszać porcji. Proporcje składników odżywczych są w nich tak dobrane, aby nie zagroził ci efekt jo-jo. Wolno tylko zmieniać ich kolejność.

Ta dieta jest solidnie przygotowana

Iza Czajka, fizjolog żywienia: Dobry pomysł dla kogoś, kto szuka sposobu na zgubienie kilku kilogramów i chciałby dietę przeprowadzić bezpiecznie. Podoba mi się, że zaleca się przeprowadzenie badań kontrolnych i że jest możliwość konsultacji dietetycznej w trakcie odchudzania. Wariant wegetariański jest świetnym pomysłem. Ponieważ tydzień mięsny jest zawsze dość obciążający, podkreśliłabym, że osoby z chorobami przewlekłymi powinny stosować tę dietę pod kontrolą lekarza. Chodzi zwłaszcza o chorych na cukrzycę i dnę moczanową.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje