Sprzątanie bez bólu kręgosłupa

Gdy robimy domowe porządki nieumiejętnie, w pośpiechu, bardzo łatwo o przeciążenie kręgosłupa i stawów. A to wywołuje ból.

Dlatego warto pamiętać o kilku zasadach, które oszczędzą kręgosłup.

Reklama

Poczynając od zakupów: niosąc ciężkie torby, rozkładaj ciężar równomiernie na dwie ręce lub używaj torby na kółkach.

1. Podnosząc ciężkie rzeczy, nie schylaj się na prostych nogach; przykucnij, i dopiero się podnoś.

2. Stojąc długo przy zlewozmywaku, oprzyj zgiętą w kolanie nogę (raz jedną, raz drugą) na małym stołeczku.

3. Przy pracach na wysokości, tak ustaw drabinę, by porządkowane miejsce mieć na wysokości oczu.

4. Szorując wannę czy brodzik, nie pochylaj się na wyprostowanych nogach. Klęknij lub użyj szczotki z długim kijem.

5.Używaj długiej rury do odkurzacza, by nie musieć nadmiernie się pochylać i wyginać pleców w pałąk.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje