Trendy wellness na 2018 rok - mniej smartfonów, bliżej natury

Naturalne kosmetyki, mniej mediów społecznościowych, ćwiczenia oddechowe - to jedne z trendów jakie obecne będą w nurcie wellness w 2018 roku.

Mijający rok upłynął pod hasłem minimalizmu i mindfullness. W nadchodzącym roku również będziemy dążyć do osiągnięcia równowagi. Jednym ze sposobów będzie zmniejszenie ilości czasu poświęcanego na korzystanie z mediów społecznościowych.

Reklama

Eksperci wskazują, że uzależnienie od telefonów stało się porównywalne do palenia papierosów, zatem nie ujdą naszej uwadze kampanie zachęcające do zminimalizowania ilości czasu konsumowanego w sieci. Zapragniemy więcej czasu poświęcać relacjom z bliskimi. Zwrócimy również uwagę na fakt, jak wiele czasu marnotrawimy w sieci, zamiast poświęcić go na pasje i hobby.

Kolejnym widocznym trendem będzie bardziej świadome korzystanie z kosmetyków. Nurt super food przeniesie się do naszych łazienek, a kosmetyki staną się kolejnym organicznym produktem jaki zapragniemy posiadać. Zielone koktajle znajdziemy już nie tylko w modnych sokowych barach, ale również popularnych słoiczkach z kremami.

Zielone smoothie w szklance i słoiczku - moda na superfoods podbiła nie tylko rynek spożywczy, ale i kosmetyczny. Zatem takie składniki jak jarmuż, spirulina, szpinak znajdziemy nie tylko w pożywnych koktajlach, ale również w odżywczych kosmetykach.

Dbając o zdrowie samopoczucie i zdrowie coraz większą wagę będziemy przywiązywać również do tak podstawowych czynności jak oddech i sen. W 2017 roku coraz więcej specjalistów zwracało uwagę na problem jakim jest bezsenność, zaburzenia snu i jego zła jakość. Badania pokazują, że brak snu może powodować przyrost masy ciała, niepokój i stres.

- W przeszłości zakładaliśmy, że ci, którzy odnoszą sukcesy, spali od czterech do sześciu godzin na dobę, a potem byli maszynami produkcyjnymi przez resztę dnia. Teraz wpływowi ludzie wychodzą i mówią, że sen jest ich tajną bronią i ich priorytetem - wskazuje psycholog Ellen Vora.

Kolejnym widocznym trendem będzie praca nad oddechem. Po rosnącej popularności medytacji i nurtu mindfullness przyszła pora na opanowanie podstaw - oddechu. "Medytacja, chociaż jest użyteczna, nie jest dostępna w chwilach stresu, podczas gdy określone wzorce oddechu mogą być używane w dowolnym miejscu i czasie, aby opanować stres, podnieść poziom energii i wpłynąć na przejrzystość myślenia i podejmowania decyzji" - wyjaśnia neurobiolog dr Andrew Huberman z Uniwersytetu Stanforda. "Określone wzorce oddychania to potężne pokrętło układu nerwowego i ciała" - dodaje. (PAP Life)

autorka: Monika Dzwonnik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje