Uwaga! Nie lekceważ kurzej ślepoty

Kurza ślepota jest bardzo często zapowiedzią jaskry lub zaćmy. Dlatego tak ważna jest profilaktyka. Podpowiadamy, jak w prosty sposób wzmocnić wzrok.

Sygnałów kurzej ślepoty, czyli kiepskiego widzenia po zmierzchu, dostrzegania plam zamiast wyraźnych kształtów w słabo oświetlonych pomieszczeniach, nie wolno ignorować. Kurza ślepota rozwija się bowiem błyskawicznie. Nieleczona w ciągu roku może doprowadzić nawet do utraty wzroku!

Reklama

Okulista, aby ją powstrzymać, przepisuje witaminę A (czasami wystawia skierowanie na zastrzyki z witaminą A). I tyle! My proponujemy kuracje wzmacniające oraz podpowiadamy, jak na co dzień, zmieniając kilka nawyków, wspomóc wzrok.

Z czym łączyć witaminy

Tak, jak zalecił lekarz, łykaj witaminę A (ale koniecznie w kapsułkach; 4 zl/50 szt.) razem z wit. C lub cynkiem. Takie połączenie sprawia, że wit. A dobrze się wchłania.

Uwaga! Kuracja powinna trwać 3-4 miesiące, dopiero po takim czasie zaczniesz odczuwać jej działanie (m.in. przestaniesz skarżyć się na ciemne nitki latające przed oczami, zaczniesz widzieć wyraźniej po zmierzchu, nie będziesz narzekać na tzw. suche oczy).

Zastosuj też kuracje wzmacniające wzrok (w dowolnej kolejności)

Raz dziennie wypijaj na czczo łyżkę oleju lnianego. Ma idealną zawartość kwasów omega 3, które wyostrzają widzenie, chronią przed jaskrą, pomagają zmniejszyć wadę wzroku. Olej pij regularnie przez 4-6 miesięcy.

Trzy razy dziennie, pół godziny po jedzeniu, łykaj łyżeczkę pyłku pszczelego. Zawiera m.in. witaminy z grupy B, które pomagają poprawić wzrok (m.in. wpływają na połączenia nerwu wzrokowego). Stosuj 2-3 miesiące, potem zrób miesięczną przerwę i powtórz kurację.

Ćwiczenia wzmacniające wzrok: 2-3 razy dziennie staraj się patrzeć w dal (najlepiej na coś zielonego - las, kępę krzaków, łąkę). Nie skupiaj wzroku na konkretnych szczegółach, po prostu patrz przed siebie przez kilka minut lub do momentu, gdy obraz się zamaże. To ćwiczenie relaksujące, które rozluźnia mięśnie gałek ocznych.

Oprócz tego stosuj na zmianę jedno z ćwiczeń oczu

Wyobraź sobie, że na czubku twojego nosa stoi ołówek. Poruszając powoli głową przez 2 min; obrysuj kontury przedmiotów w pokoju. Potem zamknij oczy, po chwili je otwórz i energicznie kilka razy zamrugaj. Ćwiczenie wykonuj 1-2 razy dziennie.

Uciskaj punkt środkowy między brwiami. Oba kciuki przyłóż do punktu i delikatnie uciskaj, licząc do 30. Ćwicz 3 razy dziennie. Co zmienić na co dzień Gdy masz objawy kurzej ślepoty, zadbaj o dobre oświetlenie mieszkania po zmroku.

Kupuj żarówki o barwie żółtej i ciepłej. Ich światło jest bardziej przyjazne dla oczu. Na opakowaniu znajdziesz informację, że mają 2700-3500 K (Kelvinów).

Gdy oglądasz telewizję, włączaj górne światło. Jeśli nie lubisz takiego oświetlenia, za telewizorem ustaw lampkę z żarówką o słabej mocy (25 W). Nigdy nie oglądaj TV po ciemku.

Do czytania zapalaj i górne światło (może być słabe), i lampkę z abażurem (światło powinno być rozproszone) po lewej stronie.

Zrób prosty test: Postój chwilę w ciemnym korytarzu i wejdź do oświetlonego pokoju (możesz też zrobić odwrotnie: z jasnego wnętrza wejść do ciemnego). Jeśli przez 5 minut nie widzisz wyraźnie, a kształty mebli są zamglone, to znak, że masz początek choroby.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje