Wybierz makaron, który pozwoli ci zachować szczupłą sylwetkę

Makaron makaronowi nie jest równy. W opinii dietetyk, Anny Różyk, ten w zupkach chińskich niewiele ma wspólnego z wartościowym daniem. Ekspertka zaleca spożywać makarony grube. Zachęca też, by sięgać po produkty pełnoziarniste.

"Najczęściej powinniśmy spożywać makarony grube - pióra, świdry czy kokardki. Im makaron jest drobniejszy, tym łatwiej ulega strawieniu i szybciej uwalniana zostaje energia w nim zawarta. Dlatego drobne makarony to świetne rozwiązanie np. na śniadanie, gdy szybko potrzebujemy zastrzyku energii do rozpoczęcia dnia" - mówi dietetyk Anna Różyk. Podpowiada też, że im większy udział jaj w składzie makaronu, tym produkt będzie bardziej kaloryczny.

Reklama

"Alternatywą dla tradycyjnego makaronu jest makaron pełnoziarnisty. Jest on bogaty w błonnik, niezbędne witaminy i składniki mineralne. Zawartość błonnika potęguje uczucie sytości a także, odpowiednio wpływa na perystaltykę naszych jelit" - wyjaśnia doradca żywieniowy.

Różyk odradza natomiast zupki instant z makaronem. "Ten w zupkach chińskich niewiele ma wspólnego z wartościowym makaronem. Śmieciowa żywność - to dobre określenie - nie wnosi żadnej wartości odżywczej do naszego organizmu, a pozostawia zapchane naczynia krwionośne i skoki insulinowe. Składniki naturalne wypierane są przez syntetyczne zamienniki, a w składzie obok utwardzonych tłuszczy i cukrów prostych figuruje nawet kilka wzmacniaczy smaku i zapachu oraz innych dodatków z listy E. Produkty typu instant, nie dość, że zaspokajają nasz głód zaledwie na chwilę, to także potęgują jego uczucie. Niczym nie mogą się one równać z szybkim w przygotowaniu, naturalnym i pysznym makaronem" - ocenia.


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje