Niezdrowa opalenizna Polaków

Z badania Omnimas, zrealizowanego przez TNS OBOP wynika, że Polacy nie są zwolennikami zdrowego opalania.

Ponad dwie trzecie badanych nie kupiło i nie zamierza kupić w tym roku żadnych kosmetyków do opalania (68%).

Reklama

Najczęściej taką deklarację składają mężczyźni (77%), osoby powyżej 50. roku życia, osoby z wykształceniem podstawowym lub zasadniczym zawodowym oraz mieszkańcy wsi.

Tylko co trzeci badany (28%) deklaruje zakup jakiegoś kosmetyku do opalania. Częściej takie stwierdzenia padają z ust kobiet (36%), osób młodych (15-19 lat - 54%, 20-29 lat -46%) oraz osób z wykształceniem wyższym (46%).

Najchętniej spośród tego typu produktów wybieramy kosmetyki ochronne (czyli chroniące skórę przed uszkodzeniem wskutek opalania się) - tak twierdzi 24% badanych. Natomiast co piąta osoba kupuje kosmetyki pielęgnujące skórę po lub przed opalaniem, a 4% badanych - samoopalacze.

Kupując dla siebie kosmetyki do opalania wybieramy raczej niższe faktory ochronne - w 35% przypadków są to faktory od 2 do 9. Natomiast kosmetyki z wyższym faktorem (16 i wyższe) kupujemy dla naszych pociech (32%).

Badanie zostało zrealizowane metodą OMNIMAS w dniach 10-12 maja 2003 roku na reprezentatywnej próbie 1007 Polaków powyżej 15. roku życia.

Dowiedz się więcej na temat: kosmetyki | TNS OBOP | opalenizna

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje