Bakłażan i cukinia

Są trendy! Karierę robi zwłaszcza bakłażan dzięki modzie na potrawy bliskowschodnie. My też proponujemy egzotyczne dania z bakłażana, ale nie zapominajmy o cukinii, która sprawdzi się jako składnik pysznego quiche’u!

Quiche z cukinią

Składniki:

Reklama

Ciasto: 250 g mąki, 120 g masła, 1 jajko, szczypta soli, 1 łyżka zimnej wody.

Farsz: 150 g szynki gotowanej, 100 g tartego żółtego sera, 150 g gęstej śmietany, 3 jajka, świeży tymianek, 2 młode cukinie.

Sposób wykonania: Składniki na ciasto połącz ze sobą, zlep w kulkę i odstaw na 1 godzinę do lodówki. Po tym czasie rozwałkuj ciasto, przełóż je do formy na tartę, obciąż grochem lub ryżem i piecz 15 minut w temperaturze 180 stopni. Szynkę pokrój w kostkę.

Cukinie pokrój w cienkie plasterki (lub zetrzyj na tarce zwanej mandoliną) i wrzuć na pół minuty na patelnię z odrobiną oliwy. Warzywo powinno jedynie lekko zmięknąć. Jajka ubij rózgą i wymieszaj ze śmietaną, solą, pieprzem i tymiankiem.

Na podpieczony spód wyłóż szynkę i starty żółty ser. Wlej masę jajeczną, a na wierzchu ułóż plasterki cukinii. Zapiekaj ok. 30 minut w temperaturze 190 stopni.

Ok. 45 minut + czas chłodzenia
Dla 4-6 osób
Cena ok. 17 zł

 

Bakłażan z mlekiem kokosowym i kolendrą

Składniki: 2 bakłażany, 2 pomidory malinowe bez skórki, 400 ml mleka kokosowego, 1 cebula, 1 ząbek czosnku, 1 mała papryczka chili, 2 cm imbiru, 1/2 łyżeczki kurkumy, duża szczypta kuminu, świeża kolendra, 100 ml przecieru pomidorowego, 1 łyżka sosu sojowego, świeżo mielony pieprz, 200 g ryżu jaśminowego.

Sposób przygotowania: Bakłażana i pomidory pokrój w kostkę. Chili, imbir, czosnek i cebulę drobno posiekaj. Przysmaż je na oleju, dodaj kurkumę i kumin, wymieszaj, a po chwili dodaj kawałki bakłażana. Gdy lekko zmieni kolor, wlej odrobinę mleka kokosowego, następnie pokrojone pomidory, resztę mleka i przecier pomidorowy.

Gotuj ok. 30 minut. Dopraw pieprzem i sosem sojowym. Podawaj ze świeżą kolendrą i ugotowanym na sypko ryżem.

Ok. 45 minut
Dla 2-3 osób
Cena porcji ok . 6 zł

Kawior z bakłażana

Składniki: 2 bakłażany, 3 ząbki czosnku, 1 cebula czosnkowa, 10 g anchois, sok z 1/2 cytryny, 1 pęczek natki pietruszki, oliwa, sól, pieprz, 1 mała papryczka chili, grzanki z bułki.

Sposób przygotowania: Bakłażany przekrój, natnij miąższ przełóż je na blachę do pieczenia. Posyp solą, pieprzem i polej oliwą. Piecz ok. 30-40 minut w temperaturze 200 stopni. Czosnek, cebulę i chili pokrój drobno i przysmaż na oliwie.

Upieczonego bakłażana obierz ze skórki. Miąższ posiekaj lub rozdrobnij blenderem. Wymieszaj go z czosnkiem, cebulą, pokrojonym anchois, natką, oliwą i sokiem z cytryny. Dopraw solą i pieprzem. Podawaj z grzankami.

Ok. 50 minut
Dla 2-3 osób
Cena ok. 8 zł

Dowiedz się więcej na temat: bakłażan | cukinia

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje