Pieczone warzywa

Warzywa nigdy nie będą już nudne.

Składniki:

  • 40 dag młodych ziemniaków
  • po 1 żółtej i czerwonej papryce, sezam
  • 1 mniejszy bakłażan, koper
  •  1 cukinia
  • 30 dag pomidorków rzymskich
  • 1 czerwona cebula, sól, pieprz, oliwa
  • 2 łyżki octu

Przygotowanie:

1. Ziemniaki wyszoruj starannie pod bieżącą wodą lub oskrob i opłucz. Wrzuć do garnka z osoloną wodą i ugotuj do miękkości. Odcedź, przestudź, a potem pokrój je na połówki.

Reklama

2. Strąki żółtej i czerwonej papryki umyj, przekrój na połowy. Usuń gniazda nasienne. Połówki warzyw ułóż na blasze do pieczenia skórkami do góry. Opiekaj w 180 st. 10 minut. Następnie włóż je do woreczka foliowego, zamknij i odłóż na kilkanaście minut, aby się zaparzyły. Przestudzone papryki wyjmij, obierz.

3. Bakłażan oraz cukinię opłucz pod bieżącą wodą, osusz, pokrój w cienkie plastry. Pomidory umyj, przekrój na połówki. Cebulę obierz i pokrój na ósemki.

4 . Wszystkie przygotowane warzywa ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posól, popieprz i skrop oliwą. Piecz w 190 st. do miękkości. Przełóż do miski, skrop oliwą z octem. Posyp uprażonym sezamem i koperkiem.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje