Smuklejsza w 2 dni dzięki napojom z błonnikiem

Kolejna zima i znowu przybyło nam centymetrów w pasie... A gdyby tak przeprowadzić szybką kurację wyszczuplającą?

Będzie idealna, bo pomoże nam pozbyć się efektów łasuchowania i umożliwi odzyskanie linii.  Nie musimy się natrudzić, by uzyskać efekt płaskiego brzucha. Wystarczy, że wprowadzimy do codziennej diety napoje bogate w błonnik. To pobudzi układ pokarmowy do pracy, przyspieszy perystaltykę jelit i... zapewni pożądany kształt brzuszkowi. Już po 2 dniach zauważysz korzystną różnicę!

Reklama

Pierwszy dzień: od 10 do 20 g błonnika

Drugi dzień: błonnik w natarciu - od 20 do 40 g

Pomidor,seler i natka

Umyj i sparz 2 średniej wielkości pomidory (np. malinowe). Wykrój z nich zielone końcówki. Podziel pomidory na ćwiartki. Łodygę selera naciowego opłucz letnią wodą i pokrój w 2-centymetrowe kawałki. Kilka gałązek natki opłucz i porwij palcami. Warzywa z natką zmiksuj w blenderze. Dodaj łyżeczkę oleju (np. lnianego, rzepakowego). Zawartość błonnika: 3,8 g.

Kiwi i seler naciowy

2 owoce kiwi obierz ze skórki i przekrój na pół. Łodygę selera naciowego opłucz letnią wodą i pokrój na kawałki o długości 1,5-2 cm. Oba składniki zmiksuj z 1 szklanką niegazowanej wody mineralnej i łyżeczką miodu naturalnego (np. wielokwiatowego). Zawartość błonnika: 3 g.

Banan, ananas i mleko

4 łodygi selera naciowego opłucz letnią wodą. Zblenduj z 1/2 szklanki niegazowanej wody mineralnej, 2-3 plasterkami świeżego imbiru i łyżką stołową otrębów pszennych. 1/2 korzenia selera obierz ze skórki i przeciśnij przez sokowirówkę. Połącz sok i zblendowane składniki. Zawartość błonnika: 4,1 g.

Jogurt i kiwi

3/4 szklanki jogurtu naturalnego lub zsiadłego mleka zmiksuj z obranym ze skórki i przekrojonym na pół owocem kiwi. Dodaj łyżeczkę od herbaty miodu naturalnego i szczyptę mielonego cynamonu. Zawartość błonnika: 2,9 g.

2 duże, dojrzałe owoce kiwi obierz cieniutko ze skórki i przekrój na pół. Zmiksuj z 2 łyżkami stołowymi orzechów włoskich lub laskowych i 1/2 szklanki niegazowanej wody mineralnej. Zawartość błonnika: 4,1 g.

Szpinak, mango i mięta

60 g szpinaku sałatkowego opłucz letnią wodą. Dojrzałe mango opłucz i obierz cienko ze skórki. Połącz z 1/2 szklanki niegazowanej wody mineralnej i garścią świeżych listków mięty. Całość zmiksuj w blenderze. Możesz dodać 2-3 kostki lodu (napój stanie się jeszcze bardziej orzeźwiający). Zawartość błonnika: 5 g.

Brokuły i pestki dynii

1/2 średniej wielkości brokuła (powinien być zielony, niepożółkły) opłucz letnią wodą i podziel na małe różyczki. Następnie zmiksuj warzywo w blenderze z 2 łyżkami stołowymi pestek dynii oraz 1/2 szklanki niegazowanej wody mineralnej. Dodaj szczyptę chili. Zawartość błonnika: 5,8 g.

Marchew i szpinak

2 średniej wielkości marchewki starannie opłucz ciepłą wodą. Wyciśnij z nich sok w sokowirówce. Garść świeżego szpinaku opłucz letnią wodą i zmiksuj w blenderze. Połącz z marchwiowym sokiem. Zawartość błonnika: 5 g.

Rzodkiewka, kiełki i ogórek

Kilka rzodkiewek opłucz ciepłą wodą, odetnij zielone listki i ogonki. Rzodkiewki przekrój na pół. 1/2 umytego ogórka obierz ze skórki i pokrój w grube plastry. Składniki zmiksuj razem z 1 szklanką maślanki i garścią kiełków pszenicy. Dodaj po łyżce świeżego, opłukanego i posiekanego koperku oraz natki. Zawartość błonnika: 6 g.

Mandarynki i jogurt naturalny

5 mandarynek opłucz ciepłą wodą, sparz wrzątkiem i obierz ze skórki. Usuń białe błonki i pestki. Podziel na cząstki. Zmiksuj w blenderze razem ze szklanką jogurtu naturalnego lub kefiru. Zawartość błonnika: 5,4 g.

Pomarańcza, grejpfrut i mandarynki

1 średniej wielkości pomarańczę, 1 grejpfruta i 2 duże mandarynki opłucz ciepłą wodą, sparz wrzątkiem i obierz ze skórki. Oczyść z błonek i pestek. Podziel na cząstki. Cytrusy zmiksuj razem w blenderze. Zawartość błonnika: 10 g.

Burak czerwony, jabłko i marchewka

1 duże jabłko, 1 mały burak, 1 średniej wielkości marchewkę opłucz ciepłą wodą. Warzywa obierz ze skórki i razem z jabłkiem przeciśnij przez sokowirówkę. Do uzyskanego soku dodaj 1 łyżeczkę od herbaty świeżo wyciśniętego soku z cytryny. Natkę opłucz letnią wodą i posiekaj. Połącz z sokiem. Zawartość błonnika: 8 g.

Papryki, pomarańcza i jogurt naturalny

1 dużą czerwoną i 1 żółtą paprykę oraz 1 pomarańczę opłucz ciepłą wodą. Pomarańczę sparz wrzątkiem, obierz ze skórki i podziel na cząstki. Papryki pokrój na kawałki, oczyść z pestek. Wszystkie przygotowane składniki zmiksuj w blenderze z 1 szklanką jogurtu naturalnego. Dodaj szczyptę curry lub białego pieprzu. Zawartość błonnika: 6,1 g.

Martyna Skibniewska, dietetyk specjalista ds. żywienia



Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje