Wszystko o orzechach

Sprawdzone rady.

1. Nie przechowuj ich za długo. Nawet w łupinkach wysychają (lub pleśnieją) mniej więcej po pół roku. Jeżeli zaś kupujemy obrane, wybierajmy te w szczelnie zamkniętych torebkach. Wystawione na działanie powietrza tracą bowiem nie tylko smak, lecz także część wartości odżywczej. Przede wszystkim utlenia się witamina E oraz nienasycone kwasy tłuszczowe, które regulują poziom cholesterolu (bogate są w nie zwłaszcza orzechy włoskie).

Reklama

2. Najzdrowsze są świeże i takie najlepiej chrupać. Natomiast do potraw częściej używamy prażonych, bo mają intensywniejszy smak. Można podpiec je w piekarniku (na papierze do pieczenia, temp. 170-180 st. C, 10-15 minut) lub na suchej patelni (potrząsając nią co chwila przez 3-4 minuty).

3. Skórkę zdejmiemy łatwiej z podprażonych wcześniej orzechów laskowych. Jeszcze gorące należy przesypać na ściereczkę i zawinąć ją, a potem potrząsać nimi przez chwilę. Skórka sama wtedy zejdzie. Z kolei włoskie orzechy łatwiej obierzemy, jeśli zalejemy je na kilka minut ciepłą wodą.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje