Blogująca fryzjerka

Prowadzisz własną firmę? Chciałabyś skutecznie wypromować ją w internecie? Idealnym rozwiązaniem może być założenie własnego bloga eksperckiego. Sprawdź, jak to zrobić!

Podstawą relacji między klientami a markami jest współcześnie zaufanie. Zaufanie to kapitał, który firma żmudnie buduje przez długi okres, a potem nieustannie go pielęgnuje. Jedną z dróg pozyskiwania zaufania klientów może być właśnie założenie bloga eksperckiego.

Doradzaj w internecie

Reklama

Blog ekspercki to strona internetowa, na której prezentowane są specjalistyczne porady w danej dziedzinie. Podstawą działania bloga jest wychodzenie naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie zalewu przeróżnych ofert i produktów szukają prawdziwych pereł - znawców, ekspertów potrafiących doradzić. Z punktu widzenia klienta, blog ekspercki jest więc kopalnią wiedzy na dany temat oraz internetową formą doradztwa.

Natomiast z punktu widzenia właścicieli firm, prowadzenie bloga eksperckiego może być świetną promocją. Doskonałe możliwości promocji mają np. firmy fryzjerskie i kosmetyczne. Właściciele salonów muszą szukać nowych form promocji i dotarcia do klienta. Takie działania wymusza sytuacja na rynku branżowym, który jest tak bogaty w oferty, że aż pęka w szwach. Każde, nawet małe miasteczko, może się pochwalić co najmniej kilkoma salonami piękności. Także na wsiach spotkać już możemy szyldy z napisem "Fryzjer", "Kosmetyczka". Nie można również zapominać o indywidualnych osobach, często wyłącznie hobbystycznie zajmujących się fryzjerstwem lub kosmetyką.

Co na blogu?

Jak mogą wyglądać blogi eksperckie salonów piękności? Forma przekazu jest zupełnie dowolna, ale wiadomo, że im bardziej "żywa" strona, tym lepiej. Rodzaj proponowanych usług zachęca do tego, by przedstawiać je nie tylko w formie tekstu, ale przede wszystkim w postaci wizualnej. Blog powinien być więc bogaty w zdjęcia oraz filmiki video. Przedstawiać one mogą sposób zrobienia makijażu, rodzaje fryzur polecane na konkretne okoliczności, najmodniejsze w danym sezonie stylizacje itd. Podstawą działania bloga jest prowadzenie aktywnego dialogu z klientkami, udzielanie porad na tematy poruszane przez odwiedzających stronę.

Dobry dla klientów, dobry dla firmy

Co daje firmie blog ekspercki? Blog działa bezpośrednio na relacje emocjonalne między klientką a salonem, a tym samym pośrednio wpływa na wymierne zyski firmy. Wzmocnienie swojego wizerunku jako specjalisty, fachowego doradcy oraz firmy otwartej na problemy konsumentów niewątpliwie przyciągnie do salonu nowych klientów, a obecnych umocni w przekonaniu, że powierzają swój wygląd we właściwe ręce. Jak mówi Łukasz Holik z Agencji Interaktywnej HOLIK: "Prowadzenie blogów eksperckich jest, obok działań na forach branżowych oraz portalach społecznościowych, bardzo skutecznym sposobem internetowej promocji produktów i usług, opartym na budowaniu stabilnej grupy fanowskiej skupionej wokół danej marki".

Na koniec należy zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, sposób promocji poprzez blog ekspercki mogą wykorzystać nie tylko duże salony, ale także indywidualne osoby, hobbystycznie zajmujące się kosmetyką i fryzjerstwem. Jedynym warunkiem założenia bloga eksperckiego jest posiadanie umiejętności w danych fachu oraz pomysłu na ich sprzedanie. Po drugie, opisywana powyżej aktywność w blogosferze może zostać podjęta nie tylko przez osoby działające w branży kosmetycznej i fryzjerskiej, ale także przez właścicieli butików z odzieżą, salonów sukien ślubnych czy florystów. Pamiętać należy jedynie o tym, by blog "żył swoim życiem", a nie był tylko kolejnym, ładnym z nazwy, ale pasywnym, niewykorzystywanym narzędziem kreowania wizerunku firmy.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: firmy | fryzjerka | blog

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje