× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Ile kalorii spalasz?

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Jeśli pączek ma 900 kalorii, każdy, kto go zje, skonsumuje taką właśnie liczbę kalorii. Pod tym względem panuje równouprawnienie.

Zdjęcie

Ila spalasz kalorii? /East News/ Zeppelin
Ila spalasz kalorii?
/East News/ Zeppelin
Ale w drugą stronę - spalania kalorii podczas wykonywania różnych czynności - nie jest już tak prosto i logicznie.

Gdy w grę wchodzi spalanie kalorii, ludzie wykonujący określoną czynność w tym samym czasie, intensywności i tempie zużywają różną liczbę kalorii. Wszystko zależy od gabarytów osobnika. Dla przykładu - z uprawiającej jogging 3-osobowej rodziny tylko ojciec (ważący ok. 85 kg) spali 400 kalorii, już o 100 mniej spali matka, ważąca o 20 kg mniej, zaś 35-kilowe dziecko spali "tylko" 180 kalorii.

Reklama

Wyżsi i ciężcy ludzie spalą więcej podczas aktywności wymagającej noszenie własnej masy, szybki spacer, bieg, wchodzenie po schodach. W siłowniach poszczególne urządzenia uśredniają liczbę spalanych kalorii (są wyregulowane na człowieka o masie 75 kg), stąd oczekiwania ćwiczących często rozmijają się z rzeczywistym wynikiem. Co więcej, wszystkie ułatwienia, jak trzymanie rąk na uchwytach, dodatkowo zmniejsza wysiłek wkładany w wykonywanie danego ćwiczenia, nawet do 20-30 procent.

Wiedza na temat pracy swego organizmu jest nieodzowna, gdy chce się schudnąć. Generalna zasada jest taka, by dostarczać swemu organizmowi o 300-500 kalorii dziennie mniej niż zwykle. Pamiętać jednak należy, że połowa tej sumy pochodzić powinna ze zmniejszenia porcji żywnościowych, a połowa ze zwiększonej aktywności fizycznej.

Wciąż jednak rzadziej odpowiednią wagę przywiązuje się do obowiązkowego ruchu, a przecież to jest główną przyczyną utraty masy, gdyż ruch wzmacnia mięśnie, a tkanki mięśniowe należą do najbardziej aktywnych metabolicznie w całym organizmie. Zatem im więcej mięśni, tym więcej spalanych kalorii, nawet w stanie spoczynku.

Co więcej - ruch wzmaga metabolizm. Jego podniesiony poziom utrzymuje się jeszcze jakiś czas po zakończeniu wykonywanej czynności. I co równie ważne - ruch to doskonały czynnik psychologiczny, wpływający na podniesienie poczucia własnej wartości i świadomości swego ciała. Obniża depresję i uwalnia stres, daje człowiekowi poczucie siły i wiary we własne możliwości. A to doskonałe wsparcie dla stosowanej diety.

By stracić nadmiar kilogramów wystarczy rozpocząć i kontynuować plan odchudzania - np. zacząć od parkowania w odległości 100 metrów od miejsca pracy i uprawiać dwa razy dziennie mikrospacer do i z pracy. Można się też podjąć innych ćwiczeń hołdując jednak złotej zasadzie regularności.

LICZBA KALORII SPALANYCH W TRAKCIE 30-MINUTOWEJ AKTYWNOŚCI

RODZAJ AKTYWNOŚCI Dorosły o masie 65 kg (kobiety) Dorosły o masie 85 kg (mężczyźni) Dziecko o masie 30-35 kg
Jazda na rowerze 180 240 120
Pływanie 210 300 140
Jazda na rolkach 210 280 128
Szybki taniec 180 240 110
Jogging 300 400 180
Górska wędrówka (z 10-kilowym plecakiem)280 336185
Tenis 180 270 110
Sztuki walki 300 420 180
Jazda na nartach 240 330 150
Spacer 130 180 80
Kajakarstwo 80 105 45
Gra w kręgle 170 230 90

Artykuł pochodzi z kategorii: Fitness

Więcej na temat:jazda

Zobacz również

  • Oceń tekst

    Ocen: 77

Reklama

Skomentuj artykuł: Ile kalorii spalasz?

Przejdź do forum »

Wasze komentarze (100)

Dodaj komentarz
miśka

~miśka -

laski a ile kalorii spalam podczas dosyć ostrego seksu ?? bo się odchudzam :) Mój partner jest często bardzo napalony i jak to się mówi nieźle "skaczemy" po łóżku ;)

Kama

~Kama -

mam 19 lat i poleci mi ktoś diete ? jak wcześniej wspomniałam mam 19 lat waże 65kg chce schudnąć nie wiem jak Pomocy...

ja

~ja -

Schudłam 5kilo w ciągu miesiąca , jestem na diecie w postaci maślanki tej bez dodatku mleka w proszku , chleba zytniego ,jem dużo sałatek z zieleniny,czosnku,kiełek, oleju z oliwek , na chlebie chude mięso ,czasem kasza , nie jadam praktycznie obiadów tylko czesto małe porcje no i jeżdze na rowerze kiedy jest pogoda po godzinie lub aż się zmęczę ,odstawiłąm słodycze ,alkohol rzadko piję i staram się mało a po nim mało też jeśc , dużo piję wody ,zamiast kawy zieloną herbatę i czerwoną .

mii

~mii -

podobno jezeli codziennie przez rok bedzie sie spozywac o 200 - 300 kalorii wiecej niez sie potrzebuje ( jednego paczka wiecej) to po roku przybedzie nam 10 kilo!

marek

~marek -

ile spale kalorii (waze 120 kg na 190 cm wzrostu) chodzac codziennie do pracy szybkim krokiem? (odleglosc z domu do pracy to 1 godzina szybkiego marszu)

znajomy

~znajomy -

ile spale kalorii (waze 120 kg przy 190 cm wzrostu) chodzac codziennie do pracy? (odleglosc to 1 godzina szybkiego marszu)

Anioł

~Anioł -

ruch... ruch... i jeszcze raz ruch.... ja stosowałam i nadal stosuje bo mam tam i tu za duzo kilogramów.... polecam ciutke mniej jeść i cwiczyć... daje efekty:):):)

gosc

~gosc -

a nie prawda bo średni pączek ma 220 kalorii!!!

monika z krakowa

~monika z krakowa -

W trakcie joggingu spalamy bardzo duzo kalorii, zwiększamy metabolizm a co dla nas kobiet najwazniejsze...ujedrniamy ciało i pozbywamy sie cellulitu. wypróbowałam na samej sobie:) polecam serdecznie P.S a gdy biegi wydaja sie wam byc nudne, pozyczcie lub kupcie sobie mp3 player:)) wtedy biega sie o wiele przyjemniej:))

gen.BRYGADY

~gen.BRYGADY -

zeby schudnac wystarczy isc do polskiego wojska zarcie ochydne,zero owoców wszystko jałowe jak trawa

Reklama