Droga do szczupłej sylwetki

Trening interwałowy polega na przeplataniu ćwiczeń na wysokim poziomie intensywności z treningiem o niskiej intensywności.

Służy poprawie wydolności, sprawności fizycznej, jak również stanowi skuteczne rozwiązanie w walce z nadmiarem kilogramów.

Reklama

Stosowanie zamiennej intensywności w treningu jest metodą niezwykle efektywną, jeżeli chodzi o odchudzanie. Co prawda intensywność treningu jest bardzo wysoka, więc procentowa ilość spalanych tłuszczy podczas wysiłku będzie mniejsza niż w treningu aerobowym.

Jednak, aby wykonać tak intensywny trening potrzebujemy więcej energii, tj. tracimy więcej ogólnej ilości kalorii. Oprócz tego ważny w tym rodzaju treningu jest także czas potreningowy, kiedy to na potrzeby regeneracji także zużywane są kalorie, czyli czas utraty zbędnych kilogramów przypada także na okres, kiedy już nie wykonujemy ćwiczeń.

Trening interwałowy powinien trwać od 5 do 25 minut wraz z rozgrzewką. Najbardziej klasyczną wersją opisywanego treningu jest zamienne zastosowanie truchtu ze sprintem, ale możemy również stosować tą metodę np. na rowerku stacjonarnym, czy podczas pływania.

Wyróżnia się dwie główne metody treningu interwałowego:
metoda intensywna - przeplatanie wysiłku na poziomie 90 proc. tętna maksymalnego z dłuższymi przerwami, w których tętno spada do 60 proc.
metoda ekstensywna - intensywność tu jest mniejsza, polega na zamiennym stosowaniu treningu na poziomie 85 proc. maksymalnego tętna z przerwą, w której tętno spada do 65 proc.

Dowiedz się więcej na temat: trening | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje