Obudź się!

Wczesny ranek. Budzik coraz głośniejszymi dźwiękami brutalnie wydziera resztki snu z twojej świadomości. Otwierasz oczy i widzisz to samo, co każdego ranka. Zima w pełni, szaruga, pochmurne niebo i minusowa temperatura smutno kontrastują z przyjemnym ciepłem rozgrzanego przez noc łóżka.

W głowie słyszysz znajomy szept podpowiadający ci, żeby nie wychodzić z domu, przecież możesz wrócić do snu. Oddasz wszystkie skarby świata, byleby tylko móc z powrotem oddać się w objęcia Morfeusza. Dziś nie wstajesz... A może jednak? Są dni kiedy czujesz, że nic ci się nie chce, a wyjście z łóżka wydaje się być trudniejsze, niż wszystkie prace Herkulesa razem wzięte. W takiej sytuacji każdy z nas wolałby tryskać energią, pozostaje tylko odpowiedzieć sobie na pytanie: jak to zrobić? No jak? Istnieje kilka prostych, sprawdzonych metod.

Regularny trening

Reklama

Może to wydawać się starym o oklepanym sposobem, ale jakże skutecznym - ćwicz regularnie. Dzięki ćwiczeniom będziesz mieć dużo siły w ciągu całego dnia. Nawet kiedy po całym dniu ciężkiej pracy, kiedy pozbawiona energii wchodzisz do klubu fitness możesz liczyć na szybki zastrzyk siły w ciągu kilkunastu minut treningu.

Dzieje się tak dzięki wzmożonemu wydzielaniu endorfin - neurohormonów które uwalniane pod wpływem wysiłku wpływają bardzo korzystnie na twój nastrój. Trening jest również dobrym sposobem na "obudzenie się" osób, które mają niskie ciśnienie. Przyspieszając metabolizm zwiększa spalanie substancji pokarmowych, zaś niższa ilość tkanki tłuszczowej wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie.

Odżywiaj się prawidłowo

Jeśli kiedyś w życiu zdarzył ci się okres, w którym przez kilka miesięcy odżywiałaś się prawidłowo, na pewno czułaś się lepiej, niż na diecie fast-foodowej, pełnej posiłków bogatych w tłuszcze i cukry.

Spożywając posiłki pełne węglowodanów o wysokim indeksie glikemicznym, zafundujesz sobie huśtawkę cukru we krwi. Po zjedzeniu posiłku poziom cukru gwałtownie podskoczy, tylko po to, by za chwilę równie drastycznie spaść, co skutkować będzie ospałością i sennością w ciągu dnia.

Zacznij odżywiać się zdrowo, jedz kilka małych posiłków w ciągu dnia zamiast 2 czy 3 dużych, jak dotąd. Jeśli niedawno przeszłaś na dietę lub dopiero masz zamiar, ważnym elementem o którym należy pamiętać jest przyspieszenie przemiany materii. Spożywaj posiłki bogate w białko i węglowodany złożone, które pomogą twojej przemianie materii.

Pij kawę!

Konserwatywnych czytelników, przeświadczonych o szkodliwym wpływie picia kawy na zdrowie człowieka, sugestia może dziwić. Jednak publikowane od kilku lat badania naukowe wskazują, że regularne spożywanie kawy nie tylko jest niegroźne, ale nawet wpływa korzystnie na nasze zdrowie. Według nich kawa normalizuje ciśnienie krwi oraz może działać przeciwdepresyjnie.

Ale uwaga! Jeśli zamiast racjonalnego odżywiania się będziesz spożywać ogromne ilości kofeiny w różnej postaci, skutek może być odwrotny od zmierzonego - nabuzowany stymulantami organizm prędzej czy później zbuntuje się.

Dowiedz się więcej na temat: zdrowie | trening | posiłki | samopoczucie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje