Odmładzająca pielęgnacja. Nowe kremy plus dieta

Preparaty przeciwzmarszczkowe są naprawdę skuteczne. Nowa ustawa przyjęta w UE zabrania umieszczania fałszywych informacji na ich opakowaniu. Dodaj bogate w witaminy i mikroelementy menu, a opóźnisz zmarszczki nawet o 10 lat.

Wygładzający zastrzyk na drobne zmarszczki

Czy krem przeciwzmarszczkowy jest dla trzydziestolatki? Tak! Bo trwale usuwa zarysowujące się zmarszczki mimiczne na twarzy. Wzmacniaj więc skórę skutecznymi kremami i od środka odżywczą dietą z witaminami.

Reklama

Około 30. roku życia na twarzy zarysowują się zmarszczki mimiczne. To efekt np. marszczenia brwi, uśmiechania się. Zmarszczki te są płytkie i odwracalne pod warunkiem, że ochronisz skórę przed wolnymi rodnikami. To agresywne cząsteczki, które są m.in.: w zanieczyszczonym powietrzu. Osłabiają naskórek, niszczą włókna kolagenu i elastyny odpowiedzialne za sprężystość skóry.

W efekcie przyspieszają jej starzenie się, utrwalając małe rysy i z czasem (po 40. roku życia) zmieniając je w głębsze bruzdy. Najlepszą tarczą zabezpieczającą przed wolnymi rodnikami są filtry UV i przeciwutleniacze neutralizujące szkodliwe działanie wolnych rodników.

Antyrodnikowe działanie kremu można już zmierzyć. Określa się je faktorem RPF (Radical Protection Factor). Jeśli kosmetyk ma taki skrót na opakowaniu, oznacza to, że wzbogacono go przeciwutleniaczami i tak je skomponowano, by jego działanie antyrodnikowe było intensywne.

Nowe kremy dla 30. i 40-latek przenikają do coraz głębszych warstw skóry, by naprawić uszkodzenia DNA w jej komórkach. Dzięki temu skóra zachowuje jędrność. Preparaty tak silne działanie zawdzięczają aktywnym substancjom.

Na kremach szukaj oznaczeń: wit. A, C, E, czyli przeciwutleniacze, folacyna (kwas foliowy) i gliceryna – kompleks naprawia uszkodzenia DNA; peptydy sojowe, proteiny regenerują skórę, kwas hialuronowy nawilża; UV, filtry chroniące przed słońcem (kremy na dzień) i RPF – silna ochrona antyrodnikowa. Odżywcze wyciągi roślinne.

Dieta wzmacniająca skórę. Codzienną bombę odżywczych witamin i mikroelementów dostarczą jej warzywa i owoce. Najlepiej w postaci: 2 porcji owoców (np. szklanka soku lub jabłko) i 3 porcji warzyw (szklanka soku, surówka, warzywa gotowane na parze).

Dodaj do tego błonnik oczyszczający skórę z toksyn (m.in. zboża, ciemny ryż) i bogate w żelazo podroby, soczewicę.

Kremowa rewitalizacja, by spłycić zmarszczki

Wraz z wiekiem skóra potrzebuje coraz mocniejszych kremów przeciwzmarszczkowych, bo staje się cieńsza i bardziej sucha. Wybieraj tzw. preparaty multifunkcyjne, które nawilżają, regenerują, odmładzają i liftingują. Stosuj dietę oczyszczającą skórę z toksyn.

Kontynuacja strategii anti-aging. Kremy odmładzające dla kobiet dojrzałych gwarantują coraz intensywniejsze działanie dzięki ogromnej różnorodności substancji aktywnych. Wiele z nich to wynik nawet 10-letniej pracy naukowców, z wykorzystaniem odkrytych mechanizmów budowy skóry, nagrodzonych Noblem. Znajdziesz więc na opakowaniach preparatów skomplikowane nazwy substancji chronionych patentami.

Kremowy płodozmian. Dobieraj krem do rodzaju cery i wieku np. do suchej cery i 50 + (gdy skończyłaś 50 lat). Zmieniaj preparaty do twarzy i obserwuj ich działanie na swojej cerze. Testuj nowości: jeden słoiczek kremu na dzień, inny na noc. Jeśli skóra pod oczami dobrze toleruje preparat do twarzy, używaj tego samego. Jeżeli nie, stosuj specjalny pod oczy.

Gdy wybrany krem jakiejś marki ci odpowiada, możesz pielęgnować nim skórę przez dłuższy czas, np. kilka miesięcy. Taka strategia też jest skuteczna. Używaj 2-3 razy w tygodniu maseczek nawilżających. Ten kosmetyk (od 3 zł za saszetkę) wspomaga działanie kremów. Gdy masz skórę wrażliwą, zaufaj aptecznym dermokosmetykom (La Roche-Posay, Vichy).

Na kremach szukaj oznaczeń: m.in. koenzym Q10 i retinol (czysta postać wit. A) pobudzają odnowę naskórka, biokolagen dba o sprężystość skóry, morskie DNA, roślinne komórki macierzyste poprawiają jej gęstość.

Różne odmiany kwasu hialuronowego i ceramidy nawilżają skórę, a peptydy naprawiają uszkodzenia naskórka. I koniecznie wit. C, E – przeciwutleniacze i fitohormony, gdyż uzupełniają naturalne, gdy ich ilość spada w skórze w okresie menopauzy.

Dieta oczyszczająca. Codziennie po przebudzeniu wypij szklankę ciepłej wody z sokiem z cytryny, by przyspieszyć usuwanie toksyn z organizmu. Pij ok. 1,5 l płynów dziennie: wodę, zieloną herbatę, herbatki ziołowe, jogurty naturalne i bulion warzywny.

Możesz przyrządzić też detoksykujący napój z gryki. 3-4 łyżki nasion upraż na patelni, zalej szklanką ciepłej wody i pozostaw na 5 min. Wypij napój, by pobudzić rano krążenie. Ma on też działanie antyrodnikowe. Jedz kiwi, cytryny, kiszoną kapustę, bo pobudzają odnowę i sprzyjają złuszczaniu martwych komórek naskórka.

Specjalne kuracje serum dla osłabionej skóry

Ten mocno działający kosmetyk aplikuj skórze, niezależnie od jej wieku. Zwłaszcza wtedy, gdy jesteś przemęczona, żyjesz w stresie i cera straciła jędrność. Do kuracji dodaj uelastyczniającą dietę.

Regeneracja naskórka serum. Przenika on w głąb, m.in. aż do skóry właściwej, odżywia ją i nawilża. Pogrubia też warstwę ochronną naskórka. Tę moc przeciwstarzeniową serum zawdzięcza silniej stężonym (niż w kremie) substancjom.

3-4 krople serum wetrzyj w twarz, odczekaj chwilę, a potem wklep krem przeciwzmarszczkowy. Możesz tę porcję zmieszać z kremem i rozprowadzić na twarzy (lub sięgnąć po serum-krem, np. Olay). Jeśli naniesiesz 10 kropli serum i zostawisz na 15 min, podziała jak maseczka.

Na serum szukaj oznaczeń: m.in. roślinne komórki macierzyste, kwas hialuronowy;10 proc. ramnoza (cukier), wysoko stężony retinol i wit C.

Dieta uelastyczniająca skórę. Codzienne menu wzbogacaj 3-4 mandarynkami, garścią orzechów i szklanką soku pomidorowego (wyciśniętego ze świeżych pomidorów ze skórką, z pęczkiem natki pietruszki i łyżką oliwy z oliwek). Jedz makrelę, sardynki i łososia, bo mają uelastyczniające i wzmacniające skórę kwasy Omega 3.

Trio młodości - witaminy A, C, E. Dla skóry najcenniejsze są wit. A, C i E, zwane witaminami młodości. Wit. C znajdziesz m.in. w cytrusach, papryce, natce pietruszki i kiszonej kapuście. Wit. E jest w olejach roślinnych, warzywach zielonolistnych, orzechach i jajkach. Wit. A (Beta-karoten) zawierają m.in. brokuły, marchew, papryka.

Tekst: Paulina Kowalczyk

Dowiedz się więcej na temat: dieta | Noe | preparaty | DNA | kremy | pielęgnacja | plus

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje