Schudnij z uśmiechem na twarzy

Można stosować restrykcyjne diety, wyniszczające nasz organizm i równocześnie doprowadzające nasz układ nerwowy do granic wytrzymałości.

Są jednak mądrzejsze sposoby, a to, że czytasz ten artykuł oznacza, że szukasz najlepszego dla siebie sposobu na osiągnięcie zdrowej i smukłej sylwetki.

Reklama

Poniżej znajdziesz kilka sposób na przezwyciężenie przeciwności losu utrudniających drogę do wyznaczonego celu.

Po pierwsze:

Pij jak najwięcej wody - najlepiej nie gazowanej lub wysoko mineralizowanej. Ma ona wręcz cudowny wpływ na organizm. Wspomaga przemianę materii, oczyszcza ciało z toksyn, oraz dostarcza składników mineralnych: magnezu, wapnia, fosforu, potasu i żelaza. W ciągu dnia tracimy 2.5 litra wody i tyle też powinniśmy uzupełnić. Dodatkowym atutem wody jest to, że nasz organizm łatwo daje się oszukać i możemy nią zabić głód.

Po drugie:

Znajdź sposób na pokusy. Każda z nas ma swoje ulubione, bardzo kaloryczne i niezdrowe, ale jakże smaczne potrawy. Jeżeli nie możesz obejść się bez słodyczy postaw na owoce. Zamiast kalorycznej babeczki przygotuj pucharek owoców (malin, jagód i truskawek) polanych jogurtem naturalnym. Będzie to niewątpliwie uczta nie tylko dla podniebienia , ale także dla oczu .

Po trzecie:

Wykorzystuj dary natury. Zamień swoje złe nawyki żywieniowe. Nie mów, że jesteś na diecie tylko, że zdrowo się odżywiasz. Staraj się jeść jak najwięcej produktów nie przetworzonych, wybieraj zielone warzywa ponieważ nie tuczą i zawierają błonnik ułatwiający regulację pracy układu pokarmowego oraz hamujący głód. Najlepszymi sprzymierzeńcami w walce o twoje zdrowie są brokuły, kalafior, fasola, groch, szparagi i szpinak.

Po czwarte:

Omijaj pułapki kaloryczne. Często dla poprawienia smaku producenci dodają do potraw szkodliwe dla zdrowia składniki. Niestety za zwyczaj nawet nie podejrzewamy co może kryć się pod zagadkowymi nazwami na opakowaniu. Wystrzegaj się dodatków:
• trzy białe trucizny: sól i cukier i mąka - na pierwszy rzut oka wyglądają całkiem niewinnie, ale nadmiar soli powoduje nadciśnienie, choroby serca i nerek, a z perspektywy osoby dbającej o sylwetkę niepokojąca jest jej właściwość zatrzymywania wody w organizmie. Zalecane jest spożywanie od 5-6 gramów soli dziennie, co oznacza, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z solenia, ponieważ wystarczające ilości znajdują się w pokarmach przez nas spożywanych. Cukier zakłóca równowagę kwasowo-zasadową, drażniąc jelita i żołądek, spowalnia trawienie, wzmaga uczucie znużenia i senności. Biała mąka tuczy! Jest produktem rafinowanym i w związku z tym jest pozbawiona witamin i soli mineralnych., praktycznie jest źródłem tylko pustych kalorii oraz wysokiego indeksu glikemicznego. Należy zastępować ją mąka razową graham bądź też z mąką grubo mieloną.
• glutaminian sodu, który oszukuje nasze kubki smakowe i sprawia, że zjadamy więcej! Amerykańscy badacze z Uniwersytetu Północnej Karoliny twierdzą , że udowodnili, iż związek ten jest odpowiedzialny za rozwój nadwagi. Dowodem na to są badania przeprowadzone na grupie 750 osób.
• w gotowych produktach można również znaleźć tłuszcze trans - są one bardzo niebezpieczne nie tylko dla naszej wagi, ale także dla naszego zdrowia. Powstają w procesie utwardzania przez uwodornienie olejów roślinnych. Tłuszcze trans występują w zupkach z proszku, gotowych ciastach, ale przede wszystkim w fast-foodach. Powodują przesunięcie tkanki tłuszczowej w okolice brzucha. Najgorsze jednak jest to, że niezależnie od ilości przyjmowanych kalorii sukcesywne tycie.

Dowiedz się więcej na temat: ciało | wody | organizm | nogi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje