Pora na detoks

Na przełomie pór roku najbardziej odczuwamy skutki złej diety i braku ruchu na świeżym powietrzu. Dlatego właśnie teraz warto zastosować krótką kurację oczyszczającą. Dzięki niej organizm zacznie znowu sprawnie funkcjonować. Potraktujmy ją więc rozważnie - niech będzie wstępem do zdrowego, racjonalnego sposobu żywienia oraz zmiany niewłaściwych nawyków.

5 kroków, które przygotują cię do rozpoczęcia diety

Reklama

1. Dostosuj dietę do potrzeb i wybierz dobry termin. Jeśli chcesz, aby kuracja nie była uciążliwa i zakończyła się powodzeniem, przygotuj się do niej starannie. Zastanów się, co jest twoim celem. Chcesz odzyskać energię, stracić nadmiar wody z organizmu czy poczuć się lżejsza? Jeśli nie lubisz monotonnych posiłków, nie wybieraj np. diety ryżowej czy pszenicznej. Łatwiej ci będzie na pewno przeprowadzić kurację warzywno-owocową.

Przemyśl termin rozpoczęcia diety. Jeśli ma być to np. weekend, sprawdź najpierw, czy nie masz zaproszenia na kolację lub imieniny. Nie planuj też w tym czasie podróży.

2. Zapytaj o radę dietetyka lub swojego lekarza. Gdy zdecydujesz jakiego rodzaju dieta najbardziej ci odpowiada, oraz jak długo zamierzasz ją stosować, skonsultuj to ze specjalistą. Najbezpieczniejsze są 1-2 dniowe kuracje. W żadnym wypadku nie stosuj na własną rękę długotrwałych postów czy niskokalorycznej diety. Możesz zrobić sobie krzywdę i poważnie zaburzyć metabolizm.

Nie powinnaś przeprowadzać na własną rękę diety oczyszczającej, jeśli chorujesz na jakąś chorobę przewlekłą np. nadciśnienie czy cukrzycę, ciężko pracujesz fizycznie, intensywnie uprawiasz sport lub jesteś w ciąży.

3. Zaplanuj wszystkie posiłki, zrób listę zakupów. Nawet jeśli zamierzasz zastosować całkowity post, nie oznacza to, że nic tego dnia nie będzie ci potrzebne. Musisz mieć pod ręką odpowiednią ilość wody mineralnej, różne herbatki ziołowe czy owocowe.

Zgromadź potrzebne produkty. Zależnie od kuracji, którą chcesz przeprowadzić, musisz wcześniej przygotować sobie wszystko, co może ci być potrzebne. Jeżdżenie w poszukiwaniu ich podczas diety może narazić całe przedsięwzięcie na niepowodzenie. Ważne są nie tylko produkty, które będziesz jadła, np. owoce czy warzywa, ale także sprzęt do przygotowywania posiłków jak np. wyciskarka do soków, garnek do gotowania na parze czy dzbanek do przyrządzania koktajli.

4. Łagodnie rozpocznij i tak samo zakończ kurację. Ważną zasadą przy stosowaniu detoksu jest krótkie wprowadzenie do diety. Kilka dni wcześniej stopniowo wyrzucaj z jadłospisu tłuste potrawy białkowe. Nie jedz nic smażonego, zrezygnuj z pikantnych posiłków słodyczy, mocnej kawy i herbaty.

Nie przerywaj diety gwałtownie. To może być niebezpieczne. Szczególnie, jeśli stosujesz głodówkę. Aby ją zakończyć ,zacznij od jedzenia owoców i gotowanych warzyw. Potem wprowadź np. kleiki i lekkie pieczywo. Gotowane mięso lub rybę będziesz mogła zjeść dopiero w następnej kolejności. Aby nie nabawić się kłopotów, wychodź z diety stopniowo przez tydzień.

5. Wypijaj przynajmniej trzy litry wody niegazowanej. Woda to wielki sojusznik oczyszczania, dlatego picie jej podczas kuracji jest jak najbardziej polecane. Pomoże wypłukać toksyny z organizmu i pobudzi proces oczyszczania. Niegazowna woda mineralna nie jest limitowana. Pij, ile dasz radę!

Zioła lub gotowe herbatki oczyszczające powinny ci stale towarzyszyć podczas detoksu. Doskonale sprawdzą się zielona herbata oraz napary z takich roślin jak koper włoski, karczoch zwyczajny, mniszek lekarski czy fiołek trójbarwny.

Dowiedz się więcej na temat: owoce | oczyszczanie | warzywa | jadłospis | dieta | detoks | diety

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje