Toksyczne połączenia

Nie powinno się zażywać jednocześnie niektórych leków farmakologicznych oraz witamin czy minerałów, ponieważ może dojść między nimi do niepożądanych oddziaływań.

Nim zaczniemy je przyjmować, zapytajmy o ewentualne skutki lekarza lub farmaceuty.

Reklama

Przywykło się uważać, że tzw. interakcje, czyli wzajemne, niekorzystne oddziaływanie, wchodzą ze sobą tylko leki konwencjonalne. Wiele osób razem z nimi przyjmuje też preparaty naturalne, uważając, że są one bezpieczne i w kontakcie z farmaceutykami nie robią im krzywdy. Jednak tak nie jest.

Niektórych witamin, soli mineralnych i innych naturalnych produktów nie powinno się przyjmować razem z lekami farmakologicznymi, gdyż oddziałują one na siebie w niepożądany sposób. Mogą wzmocnić działanie leku konwencjonalnego albo wywołać skutki uboczne. Np. wapń obniża ciśnienie krwi, dlatego nie powinno się go zażywać bez konsultacji z lekarzem. Natomiast głóg wzmacnia działanie leków obniżających ciśnienie i również tylko lekarz może zadecydować, czy wolno nam przyjmować preparaty z tej rośliny. Jeśli z powodu bezsenności zażywamy lekarstwa pozwalające nam przespać noc lub uspokajające, nie powinniśmy jednocześnie przyjmować waleriany, gdyż grozi nam wtedy nadmierna senność.

Pytajmy więc zawsze lekarza lub farmaceuty o ewentualne skutki równoczesnego przyjmowania leków farmakologicznych oraz preparatów naturalnych. Dzięki temu unikniemy zdrowotnych przykrości, które mogą one spowodować.

ek

Dowiedz się więcej na temat: skutki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje