Winogrona dla zdrowia i urody

Wyglądają apetycznie, a jeszcze lepiej smakują. Jedni lubują się białych, inni delektują się czerwonymi lub różowymi. Ale bez względu na kolor winogron i ich smak, najbardziej cenna jest zawarta w nich moc.

Winogrona dostarczają nam smakowych wibracji nie od dziś. Już od wieków wyrabia się z nich wino. Ale dobrze wiemy, że nie tylko w takiej przetworzonej formie warto je spożywać. Bo winogrona to jedna z najsmaczniejszych przekąsek, która może zastąpić nam niezdrowe i tuczące słodycze. Zamiast sięgać po chipsy, galaretki w czekoladzie lub czekoladowe batoniki lepiej zjeść kilkanaście soczystych winogron. Orzeźwią, poprawią nasze samopoczucie i dodadzą wielu cennych składników odżywczych.

Reklama

Kaloryczne, ale smaczne

Jest jednak jeden minus. Teoretycznie drobny, jeśli nie będziemy przesadzać z jednorazową ilością konsumowanych winogron. Ok. 40 g winogron, zawiera dokładnie tyle samo kalorii, co cała paczka chipsów lub słodki baton, czyli ok.210 kcal. Takie liczby kalorii mogą siać postrach w gronie dietomaniaczek, ale warto pamiętać, że winogrona jeszcze nikomu nie zaszkodziły, w przeciwieństwie do znanych z reklam przekąsek.

Najlepiej sięgać po nie kilka razy w tygodniu, - codziennie możemy się skusić tylko wtedy, gdy nie mamy problemów z nadwagą.

Siła dla umysłu

Winogrona to nie tylko walory smakowe. Jak wykazały badania naukowe, zawarty w winogronach potas ma znaczny wpływ na poprawienie krążenia w organizmie. Do tego uznaje się, że przyczynia się bezpośrednio do obniżenia wysokości ciśnienia tętniczego. Potas także zapewnia utrzymanie właściwego poziomu płynów w organizmie. Stąd winogrona powinny jeść osoby z nadciśnieniem tętniczym, przyjmujące na stałe leki mogące powodować odwodnienie, osoby chore na serce, cierpiące na schorzenia nerek i osoby uczące się.

Lepsze krążenie oznacza lepszą dostawę tlenu w komórkach krwi nie tylko do narządów wewnętrznych układu krwionośnego czy pokarmowo - wydalniczego, ale także do mózgu. Jak się okazuje winogrona mają więcej cennych składników mających duży wpływ na funkcjonowanie tej części naszego ośrodkowego układu nerwowego.

Zawarte w winogronach witaminy z grupy B, tiamina i niacyna, także przyczyniają się do polepszenia sprawności umysłu, umiejętności szybszego uczenia się i łatwiejszej koncentracji. Winogrona zaleca się też osobom narażonym na stres i wykazujących nadpobudliwość nerwową.

Chronią przez groźnymi chorobami

Winogrona mają doskonały wpływ na cały układ pokarmowy. Nie tylko poprawiają perystaltykę jelit zapobiegając uciążliwym zaparciom, ale zwiększają produkcję soków trawiennych i obniżają procesy fermentacyjne w jelitach.

Działając moczopędnie przyczyniają się do szybszego usuwania z organizmu toksyn. Do tego odkwaszają nasz organizm. Szybkie tempo życia przyczynia się do wielu dietetycznych zaniedbań z naszej strony. I tak coraz rzadziej sięgamy po owoce i warzywa, a więcej spożywamy mięsa i produktów wysoko przetworzonych.

Spożycie winogron zapewni nam uwolnienie się od odczuwania ciągłego zmęczenia, bólów głowy i osłabionej odporności, czyli typowych objawów zakwaszenia organizmu. Winogrona zaleca się także kobietom w okresie przekwitania z uwagi na drogocenny wpływ na utrzymanie właściwego poziomu estrogenów, dzieje się tak poprzez obecność w winogronach pierwiastka boru. Sprzyja to zapobieganiu, groźnej dla kobiet w tym okresie, osteoporozie.

Dowiedz się więcej na temat: winogrono | maseczka | zdrowie | winogrona

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje