Zrobieni, Piotr Zachara

Pół miliona Polaków przyznało się, że zamierzają zainwestować w swój wygląd. Co ryzykują? W czerwcu 2015 roku amerykański tygodnik „Time” napisał, że tak jak chciała natura, wyglądają teraz i starzeją się już tylko najbiedniejsi oraz najbardziej uparci. Natomiast każdy, kto ma otwarte oczy oraz zdolność kredytową, inwestuje w ten segment pielęgnacji, który wypełnił lukę między kremem a skalpelem. I nawet jeżeli w wyniku zabiegów jakaś część twarzy trochę za bardzo nam spuchnie lub urośnie, to i tak lepiej, niż gdyby smętnie zwisała lub nie wyróżniała się niczym szczególnym. Odrobina plastiku nikogo nie zabiła, natomiast patyna i przeciętność mogą.

"Zrobieni", Piotr Zachara
"Zrobieni", Piotr ZacharaINTERIA.PL/materiały prasowe

"Przez dwa dni byłem cieniem jednego z bardziej znanych lekarzy medycyny estetycznej w Polsce, kimś w rodzaju biernego asystenta. Pierwsza pacjentka pojawia się o dziewiątej rano. Moim zdaniem nic nie potrzebuje. Może mieć trochę mniej lub nieco więcej niż trzydzieści lat. Za godzinę musi być w pracy. Zdąży, a w pracy nikt się nie domyśli, gdzie wcześniej była.

Na tym między innymi polega przewaga botoksu nad innymi substancjami wprowadzanymi w skórę. Obrzęki, siniaki i widoczne gołym okiem dowody, że się z twarzą majstrowało, zdarzają się rzadko.

Pacjentka numer dwa urwała się z pracy w Londynie. Powiedziała szefowi, po co leci do Polski - na laser, chce zamknąć popękane naczynka. Wykazał zrozumienie.

Po jedenastej przychodzi pierwszy mężczyzna. Nie chce być młodszy i piękniejszy, tylko mniej czerwony, ma plamy na twarzy, dłoniach i szyi.

Następna w kolejce jest pani pedagog na rocznym urlopie dla podreperowania zdrowia oraz pani doktor, chce pozbyć się z twarzy zmęczenia. Między dziewiątą a dziewiętnastą przez gabinet przewija się Polska w pigułce. Trzydziestu pacjentów w wieku od szesnastu do osiemdziesięciu paru lat, z różnych grup zawodowych, z dużego miasta i okolicznych miasteczek. Stali pacjenci wiedzą, czego się spodziewać, z nowymi rozmawia się nieco dłużej, zwłaszcza gdy chce się ich zniechęcić."

O autorze:

Piotr Zachara: dziennikarz, wykładowca School of Form w Poznaniu, od dwudziestu lat pisze w polskiej prasie o modzie, kulturze i sztuce. Założył kwartalnik "Twój Styl Trendy", wprowadził na rynek polską edycję miesięcznika "InStyle" i był jego pierwszym redaktorem naczelnym, aktualnie publikuje m.in. w "Harper’s Bazaar".

Premiera: 14.03.2018

INTERIA.PL/materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas