Ciąża w praktyce

Od poczęcia do narodzin, Wszystko o prawidłowym odżywianiu w ciąży, Dieta przyszłej mamy - jest wiele poradników dla kobiet w ciąży, które chcą przekazać niezbędną wiedzę przerażonej przyszłej Mamie. Lista rzeczy, które powinnaś robić w ciąży, a których nie wolno, jest dość długa i może przyprawić o zawrót głowy?

W tym artykule postaramy się opowiedzieć o ciąży w troszkę luźniejszy sposób. Nie będziemy mówić o roli białka, wapnia czy kwasie foliowym - tego, moje drogie przyszłe mamy, dowiecie się z poradników i od lekarza. Tym razem na dietę kobiety w okresie ciąży spojrzymy od strony praktycznej - czyli jak faktycznie ozdrowić swój jadłospis, jeśli jesteśmy w ciąży, a nasze dotychczasowe nawyki żywieniowe odstawały od tych z poradników? Nie martwcie się - bez wielkich rewolucji też można zadbać o zdrowie swoje i swojego dziecka.

Reklama

Najważniejsza regularność

Ciąża to moment, gdy mamy najsilniejszą motywację, aby zdrowo jeść. W grę wchodzi tu nie tylko nasze zdrowie, ale przede wszystkim zdrowie naszego maleństwa. Zatem, jeśli faktycznie chcesz coś zmienić w swoim jadłospisie, warto zacząć od pracy nad regularnością posiłków. Dotychczas mógł ci nie przeszkadzać brak pożywienia w ciągu dnia, lecz teraz w okresie ciąży, lepiej jadać co 3 - 4 godziny. Po pierwsze dlatego, że twój maluszek będzie otrzymywał niezbędne substancje regularnie, po drugie ty będziesz się lepiej czuła, a po trzecie jest to zabezpieczenie przed nadmiernym tyciem. Jak tego dokonać? Pamiętaj, że twój apetyt budzi się powoli, jeśli nie storpedujesz go dawką kofeiny, masz szansę poczuć głód już rano. Kofeina i teina są substancjami, które hamują nasz apetyt, dlatego jest to jeszcze jeden powód, aby ograniczyć te napoje w ciąży.

Ozdrawianie jadłospisu

Aby ozdrowić swój jadłospis, warto wiedzieć, od czego zaczynamy. Jak to sprawdzić? W tym celu notuj przez kilka dni wszystkie posiłki, przekąski, wypite napoje.

Krok pierwszy to uzupełnienie jadłospisu o warzywa, np. do tej pory jadałaś 2 plasterki pomidora do kanapki, teraz zjadaj całe warzywo, postępuj tak z każdym posiłkiem. Obiad - ideał żywieniowy to warzywa na ciepło i na surowo - jeśli nie masz ochoty na gotowanie warzyw - posiłkuj się mrożonkami, są wygodne i szybkie w przygotowaniu. Warzywa na surowo - szybkie w przygotowaniu surówki: mix kupionych sałat z oliwą i pestkami dyni, pomidor + ogórek kwaszony, surowa papryka pokrojona w paseczki, to tylko 2 minuty pracy. Nie musi to być nic wykwintnego.

Krok drugi

Z praktyki dietetyka wiem, że często w jadłospisie kobiety ciężarnej jest za mało produktów mlecznych. Zatem co zrobić, żeby było ich więcej? Dobrym pomysłem są różnego rodzaju koktajle owocowe. Mogą to być: zmiksowane truskawki/ maliny/ jagody (świeże i mrożonki) z jogurtem naturalnym / mlekiem lub banan + wiórki kokosowe + mleko. Jeśli koktajl wydaje ci się za mało słodki - można go doprawić cukrem, miodem, lodami waniliowymi, kakao. Pamiętaj oczywiście, aby nie przesadzać z tą słodkością. Składnikiem, który również świetnie wzbogaci skład takiego koktajlu są orzechy i migdały - można je kupić w wersji sproszkowanej i dosypać łyżeczkę do koktajlu.

Dowiedz się więcej na temat: diety | warzywa | zdrowie | ciąża

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje