Zaskoczenie nieodłącznym elementem szczęścia

Polacy lubią być zaskakiwani i nawet drobne niespodzianki sprawiają, że są szczęśliwsi - pokazało badanie przeprowadzone na 1000 osób. Dodatkowo pomaga to przełamać rutynę i umocnić relacje. Zaskoczenie najbardziej cenione jest przez młode kobiety.

Jak wynika z raportu TNS Polska, kobiety lubią być zaskakiwane nieco inaczej niż mężczyźni. Niespodziewany wyjazd, romantyczna kolacja, prezent, kwiaty, powiedzenie komplementu, to rzeczy, o których mężczyźni myślą, że uszczęśliwią kobietę. I faktycznie, jak wynika z badania, tego pragną ich partnerki. Jedyna rzecz, o której panowie nie pomyśleli, to wyręczanie w codziennych obowiązkach, o czym wspomniała połowa badanych kobiet.

Reklama

Kobiety zaskakują mężczyzn tak, jak same chciałyby być przez nich zaskoczone. Organizują wyjazdy, przygotowują romantyczne kolacje. Tymczasem oczekiwania mężczyzn są inne. Blisko połowa ankietowanych osobników płci męskiej chciałaby, aby ich partnerki zaskoczyły ich... zabawami erotycznymi. Podczas, gdy tylko 2 proc. kobiet na to wpadło. 25 proc. mężczyzn pragnie, by ich partnerka kupiła im piwo na wieczór. Natomiast żadna kobieta o tym nie wspomniała. Mężczyźni marzą też o śniadaniu podanym do łóżka.

"Największą różnicę między paniami a panami widzimy w chęci bycia zaskakiwanymi biletem lotniczym czy wycieczką. Panowie nie lubią być zaskakiwani wycieczkami, zwłaszcza zagranicznymi, bo kojarzą im się ze stresem" - mówi socjolog Tomasz Szlendak. "Kobiety szybciej i skuteczniej uczą się języków obcych, przejawiają rzadkie postawy ksenofobiczne. Panowie z trudnością prezentują swój status i atrakcyjność. Gasną za granicą i bardziej się stresują. Kobiety wożą swoją atrakcyjność ze sobą" - dodaje socjolog.

Z raportu wynika, że zaskoczenie jest nieodłącznym elementem szczęścia i poczucia zadowolenia z życia. Osoby doświadczające niespodzianek są dużo szczęśliwsze, od tych, których niespodzianki nie spotykają.


Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje