Zapomniany owies

Owies nie zajmuje czołowego miejsca w rankingu popularności zbóż. Daleko mu do pszenicy czy żyta. Co jednak krzepiące, w związku z trwającą od dłuższego czasu modą na musli, również płatki owsiane wracają do łask.

Nie każdy wie, że owies, kojarzony raczej z pożywieniem dla koni niż dla ludzi, jest nieocenionym źródłem energii. Ze względu na wysoką wartość odżywczą i energetyczną, płatki owsiane z mlekiem czy musli z jogurtem, potrafią postawić na nogi każdego. Ziarno owsa zawiera węglowodany, wśród których najwięcej jest skrobi. Wyróżnia się ponadto wysoką zawartością wapnia, magnezu, sodu, miedzi i lecytyny. Polisacharydy nieskrobiowe tworzą tzw. błonnik, niezbędny w codziennej diecie człowieka.

Reklama

Ziarno owsa nie zawiera natomiast glutenu, dlatego nie nadaje do wypieku chleba (chociaż mąka owsiana jest dodawana do ciasta chlebowego). W przemyśle spożywczym owies jest przerabiany na płatki, kaszę i otręby.

Choć wpływ owsa na zdrowie jest bez wątpienia korzystny, to w Polsce - w porównaniu z innymi krajami Europy - produkty na bazie tego zboża wciąż czekają na odkrycie. Na szczęście owies poprawia swoje notowania za sprawą żywności ekologicznej oraz wyraźnego zainteresowania świadomych konsumentów produktami przyjaznymi dla zdrowia. Widać wyraźnie, że Polacy coraz chętniej sięgają po certyfikowane artykuły, co do których mają zaufanie i gwarancję najwyższej jakości.

Branża żywności ekologicznej pokazuje konsumentom często zapomniane, ale wartościowe produkty, po które warto sięgać nieco częściej - mówi Tomasz Czubachowski, Brand Manager marki Bio Raj, specjalizującej się w dystrybucji produktów rolnictwa ekologicznego. W dobie żywności przetworzonej i genetycznie modyfikowanej często zapominamy o artykułach bio, chociaż widać wyraźnie, że z roku na rok zainteresowanie żywnością ekologiczną w Polsce wzrasta.

Żyjemy w ciągłym biegu i to - niestety - nie zawsze można zmienić. Nieustanne zmęczenie, poczucie niewyspania czy brak kondycji znacząco wpływają na jakość życia, dlatego warto odżywiać się mądrze i racjonalnie. Stałe pory lekkich, jak najmniej przetworzonych posiłków, połączone z aktywnością fizyczną sprawią, że niestraszne nam już będą ani pracownicze sprinty, ani maratony różnorakich obowiązków.

materiały prasowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje