× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Jak gotować warzywa, aby nie traciły koloru?

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

To prostsze niż myślisz!

Zdjęcie

Wrzucaj warzywa do osolonego wrzatku lub gotuj na parze /Smacznego
Wrzucaj warzywa do osolonego wrzatku lub gotuj na parze
/Smacznego

Aby gotowane warzywa  np. brokuły zachowały piękny żywy kolor, należy wrzucić je do gotującej się wody.

Jeśli warzywa umieścimy w zimnej wodzie, a następnie postawimy na ogniu i doprowadzimy do wrzenia,  nie tylko stracą one  kolor, ale więcej cennych składników "przejdzie" do wody.

Reklama

Taka metoda może się sprawdzić w przypadku gotowania zupy, kiedy zjadamy i warzywa i wodę, w której się gotowały. Jeśli jednak mamy zamiar odcedzić warzywa, a wodę wylać, taki sposób spowoduje same straty. Witaminy popłyną do zlewu, a nam zostaną brzydkie pozbawione koloru warzywa.

Porady: Warzywa gotuj krótko, tak, aby były miękkie, ale nie rozgotowane.

Gotowanie warzyw  na parze

Ta metoda wymaga trochę więcej zachodu (czyli zaopatrzenia się w odpowiedni garnek), ale jest najlepszym i najzdrowszym sposobem gotowania warzyw  - pozwala zachować witaminy i piękny kolor.

Do gotowania na parze najlepiej używać specjalnego garnka, parowaru lub zwykłego garnka z metalowym sitkiem i pokrywką.

IG

Artykuł pochodzi z kategorii: Kuchnia od podstaw

Więcej na temat:warzywa | gotowanie na parze

Zobacz również

Reklama

Skomentuj artykuł: Jak gotować warzywa, aby nie traciły koloru?

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

70040

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

Koszt całkowity SMS 0,62 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze (18)

Dodaj komentarz
Kamil

~Kamil -

Właśnie nikt nie myśli o tym ile cennych substancji tracimy. Podstawa to dobre garnki, sporo gotuję na parze jak również smarze, dzięki garnkom z welmax jest to dziecinnie proste a warzywa tracą mało cennych składników.

Alex

~Alex -

dziwny artykuł - w tytule mowa o warzywach a tymczysem podano tylko przykład jak gotować brokuły. Kartofle ( ziemniaki ) też powinno wrzucać się do gorącej osolonejwody. Marchewka natomiast zachowuje najwięcej swoich właściwości jeśli jest podsmarzana. Artykuł - dno !!!

jesus

~jesus -

a gdzie wzmianka ze odrobina cukru w wodzie podtrzymuje kolor w zielonych i czerwonych warzywach wręcz go uwydatnia

gniewoslaw

Obojętny gniewoslaw -

Najlepiej to jeść surowe ;P

Załączniki:
Milena

~Milena -

Chcecie się odchudzać? Wpiszcie na facebooku dieta trening suplementacja. Rozpisują tam rewelacyjne plany odchudzające. Dodam, że schudłam ponad dwadzieścia kilogramów.

Agnostyk

~Agnostyk -

Dlaczego warzywa gotowane na parze mają tracić mniej witamin? Te które rozkładają się w wysokiej temperaturze i tak się rozłożą. A gotowane w wodzie, to będę miał witaminy albo w warzywach albo w rosołku. Czy siię mylę?

kropka

~kropka -

Brokuły gotowane bez przykrycia zachowają ładny kolor.

ja2222

~ja2222 -

brokuł wstawiamy do wąskiego garnka, tak aby stał zalewamy wodą tylko nogę zakrywamy pokrywką i gotujemy.

Gość

~Gość -

Tak link

Załączniki:
jhf

~jhf -

tak tak, np ziemniaki..

Reklama