W superformie: 10 prostych sposobów na płaski brzuszek

Zauważyłaś, że po zjedzeniu niektórych potraw spódniczka zaczyna cię cisnąć? Radzimy, jak uniknąć takich niespodzianek.

Dietetycy alarmują, że co druga z nas ma kłopoty z układem pokarmowym, które objawiają się tym, że czujemy się pełne, ociężałe, a po zjedzeniu czegokolwiek - w talii nagle przybywa nam centymetrów... To wina wzdęć i zaparć. Te krępujące dolegliwości nie omijają nawet szczupłych pań. Przyczyną takich kłopotów jest stres, brak ruchu i błędy w jadłospisie. Pora im zaradzić. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad, by po 14 dniach kuracji cieszyć się świetnym samopoczuciem i... talią osy!

1. Ważna sztuka jedzenia

Reklama

Kłopoty ze wzdęciami pojawiają się, gdy zjadamy więcej niż zwykle, w pośpiechu, przełykając duże kęsy. Przewód pokarmowy przestaje sobie wtedy radzić z trawieniem jedzenia, a brzuch robi się jak balon. Aby poczuć się lżej, warto przestrzegać prostych zasad. Jadaj małe posiłki 5-6 razy dziennie - nie obciążysz wówczas żołądka. Żuj starannie i powoli każdy kęs.

2. Bez błonnika ani rusz!

To składnik wręcz bezcenny dla płaskiego brzuszka! Ma same zalety: przyspiesza przesuwanie się pokarmu w jelitach, ułatwia więc trawienie i nie powoduje zaparć. Stabilizuje też poziom cukru we krwi, a to sprzyja spalaniu tłuszczu na brzuchu. Największym źródłem błonnika są warzywa. Jadaj je głównie gotowane na parze (surowe mogą wywoływać wzdęcia). Sięgaj po pieczywo i makaron z pełnoziarnistej mąki.

3. Woda: napój nr 1!

Z mineralną wodą niegazowaną najlepiej się... nie rozstawać! Powinnaś wypijać jej 2 litry w ciągu dnia. Łagodnie przyspiesza trawienie, wypłukuje z organizmu toksyny i pozostałości przemiany materii. Dodatkowo wypełnia żołądek i zapobiega napadom wilczego głodu! Jeśli nie przepadasz za wodą niegazowaną, pij wysokomineralizowaną. Nie zawiera ona dwutlenku węgla (obecny jest w wodzie gazowanej), który daje uczucie przepełnienia w żołądku.

4. Herbatka? Oczywiście!

Napary z niektórych ziół przyspieszają trawienie i wspomagają usuwanie toksyn z organizmu. Herbatkę zaparzaj, zalewając filiżanką wrzątku jedną łyżeczkę ziela. Parz 10 min. Wypijaj 2 filiżanki świeżego naparu dziennie, najlepiej po śniadaniu i kolacji. Te ziółka pomogą wrócić twojemu brzuchowi do świetnej formy: Koper włoski - ponieważ działa rozkurczowo na jelita i łagodnie przeczyszczająco. Łopian - gdyż ma właściwości moczopędne. Rumianek - bo skutecznie reguluje pracę jelit, dodatkowo ma działanie bakteriobójcze.

5. Dobry początek dnia

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Osoby, które z niego rezygnują, dużo łatwiej tyją, cierpią na zaparcia i wzdęcia. A to dlatego, że poranne zaległości w jedzeniu nadrabiają później, sięgając po obfitsze posiłki. Płaski brzuszek zapewnią ci: jogurty probiotyczne (zapobiegają wzdęciom ), płatki zbożowe, np. owsiane, chleb pełnoziarnisty. Kanapki jadaj z warzywami. Do jogurtów zaś dodawaj owoce! Jeśli zdecydujesz się na muesli, do płatków kukurydzianych lub pełnoziarnistych zalanych chudym mlekiem wrzuć 2 posiekane suszone morele lub śliwki.

6. Obiad nie za późno

Powinien być sycący, ale nietuczący. I co ważne, warto go zjeść do godziny 14. Później organizm będzie trawił go wolniej i słabiej. Co jeść podczas kuracji? Polecamy zupy warzywne, nietłuste ryby, filety drobiowe. I oczywiście surówki! Powinny one stanowić połowę objętości obiadu.

7. Lekkie dania na dobranoc

Kolację zjedz 3 godziny przed snem. Około pół godziny przed posiłkiem wypij pół szklanki naparu z siemienia lnianego. Dzięki temu kolacja nie odłoży się w brzuchu w postaci tłuszczyku, a rano będziesz czuła się lekko. Na lekką kolację polecamy np. sałatkę bez majonezu, warzywa duszone, 2 kanapki z chudą wędliną lub ryż zapiekany z owocami.


8. Czarna lista

Jeśli często miewasz kłopoty trawienne, wyklucz ze swojego jadłospisu produkty, które mają właściwości wzdymające. Należą do nich przede wszystkim: warzywa strączkowe (świeże, gotowane, konserwowe, smażone oraz pieczone); wszystkie rodzaje kapusty (biała, czerwona, włoska, pekińska, brukselka), a także cebula, por i czosnek; słodycze, zwłaszcza torty, rolady, ciastka z kremem albo z bitą śmietaną; słodkie napoje gazowane.

9. Czuły gest

Gdy po zjedzeniu posiłku czujesz się przepełniona i ociężała, a twój brzuch robi się twardy i napięty, zafunduj mu ciepły zabieg. Może być to natrysk, okład z rumiankowym naparem albo choćby przyłożenie do brzucha termoforu z gorącą wodą. Po pięciu minutach powinnaś poczuć ulgę. Dokuczliwe wzdęcia błyskawicznie złagodzi też masaż brzucha. Wykonuj go, leżąc na wznak z ugiętymi nogami. Rozgrzaną, naoliwioną dłonią rozcieraj okolice pępka. Wykonuj koła zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Najpierw rób to lekko, potem zwiększ nacisk. Taki masaż pobudzi jelita do pracy.

10. Łatwe ćwiczenia zdziałają cuda!

Będzie idealnie, gdy na 5-minutowe ćwiczenia znajdziesz czas i rano, i wieczorem. Wcale nie musisz intensywnie trenować na siłowni, żeby twój brzuch stał się jędrny. Wystarczy, że dziennie przeznaczysz 10 minut na gimnastykę w domu. Ćwiczenie 1: Połóż się na plecach na kocu. Unieś obie nogi i zegnij je w kolanach pod kątem prostym, możesz też oprzeć je na dużej piłce. Ręce załóż pod kark. Prawym łokciem staraj się sięgać do lewego kolana, następnie lewym łokciem do prawego. Powtórz 20 razy. Ćwiczenie 2: W tej samej leżącej pozycji, wyciągnij ręce wzdłuż ciała i lekko je podnieś (wyprostowane w łokciach). Unieś lekko kark. Wytrzymaj tak przez 10 sekund, na przemian napinając i rozluźniając mięśnie brzucha. Ćwiczenie powtórz 5-10 razy.

Dowiedz się więcej na temat: brzuch | ćwiczeia | dieta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje