Reklama

Przyspieszamy przemianę materii

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Gdy masz zwolniony metabolizm, możesz wcale nie jeść dużo, by... tyć! Na szczęście łatwo temu zapobiec!

Zdjęcie

Gdy masz zwolniony metabolizm, możesz wcale nie jeść dużo, by... tyć!   /© Panthermedia
Gdy masz zwolniony metabolizm, możesz wcale nie jeść dużo, by... tyć!  
/© Panthermedia

Ważne zasady

• Jedz śniadanie! Działa jak rozrusznik dla naszego metabolizmu. Osoby, które unikają tego posiłku, są bardziej narażone na otyłość.

• Zjadaj niewielkie posiłki co około 3 godziny. Jeśli przerwy są dłuższe, tempo przemiany materii spada, a organizm magazynuje tłuszcz na zapas... w postaci kolejnej fałdki.

Reklama

• Dużo pij! Najlepiej 6 szklanek wody mineralnej dziennie. Sięgaj też po herbatki ziołowe przyspieszające metabolizm, np. z mniszka lekarskiego, pokrzywy, fiołka trójbarwnego.

Skuteczne produkty na poprawę metabolizmu

• Cytrusy i jabłka : Zawierają pektyny, które pęczniejąc w żołądku, na długi czas zapewniają uczucie sytości. Ponadto przyspieszają trawienie tłuszczów, poprawiają pracę jelit i pomagają usunąć z organizmu szkodliwe produkty przemiany materii.

• Suszone owoce: Przede wszystkim morele i śliwki. Zawierają one bardzo dużo błonnika, który przyspiesza trawienie i zapobiega wchłanianiu tłuszczu z pokarmu. Są też źródłem potasu uczestniczącego w spalaniu węglowodanów oraz białek.

• Kapusta: Biała i włoska jest jednym z najbardziej odżywczych, a jednocześnie najmniej kalorycznych warzyw. 3-4 łyżki dostarczają jedynie ok. 30 kcal. Dwa jej składniki - błonnik i chrom - wzmagają przemianę materii. Natomiast wit. C przyspiesza spalanie tłuszczu.

• Ryby i chude mięso: Zawierają białko, które przyspiesza przemianę materii. Dlaczego? Aby je strawić, nasz organizm potrzebuje dużo energii, a co za tym idzie szybciej spala kalorie. W rybach znajdują się także jod oraz kwasy omega-3 wspomagające odchudzanie.

• Oliwa i awokado: Zawierają kwasy omega-3 oraz witaminę B6, które są prawdziwymi dopalaczami przemiany materii. Odpowiadają za prawidłową gospodarkę tłuszczową organizmu i obniżają poziom cholesterolu. Podobne właściwości ma także siemię lniane.

• Kiszone warzywa: Kapusta i ogórki zawierają bakterie kwasu mlekowego, które regulują pracę jelit oraz wspomagają trawienie. Są także bogatym źródłem błonnika oraz wit. C. Sycą na długo, a mają niewiele kalorii: 1 łyżka kapusty to ok. 12 kcal, a mały ogórek kiszony - ok. 6 kcal.

Zdjęcie

Otręby wszystkich zbóż to jedno z najbogatszych źródeł błonnika.   /© Panthermedia
Otręby wszystkich zbóż to jedno z najbogatszych źródeł błonnika.  
/© Panthermedia

• Płatki zbożowe i otręby: Otręby wszystkich zbóż to jedno z najbogatszych źródeł błonnika. Zapobiegają zaparciom, działają jak szczotka, bo wymiatają z jelit niestrawione resztki pokarmów. Podobnie działają płatki zbożowe, które są także bogatym źródłem wit. z grupy B.

Ziemniaki i kasza: Są przede wszystkim źródłem błonnika, potasu oraz skrobi. Wszystkie te składniki regulują proces metabolizmu i sycą na dość długi czas. Ponadto kasze zapobiegają gwałtownym wahaniom poziomu glukozy, co zapobiega atakom wilczego głodu.

• Strączkowe i kiełki: Zawierają mnóstwo wit. z grupy B, które odpowiadają m.in. za prawidłową przemianę materii. Warzywa strączkowe to także źródło pełnowartościowego białka, a kiełki - witaminy C.

Czytaj także:

• Ostre przyprawy: Olejki eteryczne zawarte w chili, pieprzu, curry i imbirze ułatwiają trawienie i zapobiegają zaparciom. Ponadto chili zawiera kapsaicynę, która poprawia metabolizm i jest bardzo silnym spalaczem tłuszczu. Natomiast imbir wspomaga pracę wątroby.

• Herbata i kawa: Teina oraz kofeina zawarta w tych napojach przyspiesza metabolizm i trawienie. Dodatkowo zielona i czerwona herbata pomagają spalić tłuszcz, a wypite po posiłku zapobiegają jego wchłanianiu.

Jogurt naturalny: A także inne mleczne napoje fermentowane (maślanka, kefir) zawierają żywe kultury bakterii, które regulują trawienie, usprawniają perystaltykę jelit i zapobiegają zaparciom. Są także bogatym źródłem wapnia, które przyspiesza rozpad tłuszczów w organizmie.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: Mały kubek jogurtu naturalnego lub kefiru z 2 łyżkami płatków zbożowych.

Pół posiekanego jabłka oraz po 2 suszone morele i śliwki.

Obiad: Zupa warzywna z dużą ilością białej kapusty. Grillowany łosoś skropiony sokiem z cytryny, oprószony ziołami. Surówka z kiszonej kapusty polana oliwą z oliwek. Filiżanka świeżo zaparzonej czerwonej lub zielonej herbaty.

Kolacja: Sałatka z gotowanych ziemniaków, chudego drobiu i ogórka kiszonego, z dużą ilością pikantnych przypraw, skropiona oliwą z oliwek.

Przekąski:

Sałatka z owoców cytrusowych (pomarańcza, grejpfrut, sok z cytryny) i jabłka, z 1 łyżką otrąb oraz jogurtem naturalnym. Koktajl z 1 szkl. kefiru, 1/2 szkl. dowolnych kiełków, 1/2 papryczki chili; herbatka z plastra świeżego imbiru (ok. 1 cm) i cytryny.

Artykuł pochodzi z kategorii: Diety

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

REKLAMA

Zobacz również

Reklama

Skomentuj artykuł: Przyspieszamy przemianę materii

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7152

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

DBAMY O JAKOŚĆ! WYROŻNIJ ZA 1,23 PLN

Koszt całkowity SMS 1,23 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze: 46,

przeczytane przez: 498 osób Dodaj komentarz

Reklama

Reklama