5 najmodniejszych diet na wiosnę

Chciałabyś schudnąć szybko, nie szkodząc zdrowiu i bez efektu jo-jo? To jest możliwe! Wybraliśmy dla ciebie diety, które spełnią te wszystkie oczekiwania. Przekonaj się sama.

Dieta garstkowa - oczyszcza i odchudza: 4 kg w miesiąc

Reklama

Prawdziwą zaletą tej diety jest to, że nie musisz liczyć kalorii, trzymać się wielu sztywnych reguł, czy robić specjalnych zakupów. To sposób dla ciebie, jeśli odżywiasz się zdrowo, ale jesz za dużo. Nie znaczy to, że będziesz musiała ważyć i mierzyć każdą porcję. Dieta nazwana została garstkową, ponieważ jednorazowo możesz zjeść tyle pokarmu, ile mieści się na twojej dłoni. Aby i to zadanie ci uprościć przyjęto, że jest to równowartość 250 gramów lub 250 ml (tyle co szklanka). Pięć tej wielkości posiłków możesz zjeść przez cały dzień, co 3 godziny.

Dla kogo: Dieta garstkowa to propozycja dla wszystkich zdrowych osób, które chcą odżywiać się normalnie i lubią cieszyć się różnymi smakami. Gubi ich jednak brak umiaru w jedzeniu. Jest dobrym rozwiązaniem także dla mam, które przygotowują posiłki dla całej rodziny i brak im czasu na gotowanie specjalnych, dietetycznych dań. Mogą one - będąc na diecie - jeść to wszystko, co ich rodzina, ale pod warunkiem, że w limitowanej ilości. Zdaniem dietetyczki Anny Galczak-Kondraciuk, nie zaszkodzi zdrowiu, jeśli będziemy ją stosować nie dłużej niż miesiąc. Ograniczenia ilości jedzenia są bowiem dość restrykcyjne. Dziennie nie dostarcza się organizmowi w ten sposób więcej niż 1000 kcal. Dieta garstkowa nie jest również przeznaczona dla kobiet w ciąży oraz karmiących piersią.

Jak działa: Dzięki ograniczeniu ilości pokarmu rozciągnięty żołądek po pewnym czasie skurczy się. Przestanie więc się dopominać o duże porcje jedzenia. Dieta może być bardzo urozmaicona, więc nie spowoduje, że po jej zakończeniu rzucisz się na wszystko, czego nie mogłaś jeść podczas jej trwania. Gdy osiągniesz docelową wagę, nadal będziesz jadła wszystko, zwiększając ostrożnie ilość pokarmu. Dzięki temu nie narazisz się na ponowne tycie.

Ważne zasady: Wystarczy zachować reguły zdrowego odżywiana, aby organizm odpoczął od chemii, a dieta zakończyła się sukcesem. Oznacza to, że zjedzenie pięciu ciastek (mieszczą się na dłoni!) nie będzie właściwym postępowaniem. Posiłki powinny składać się z produktów pełnowartościowych: ciemnego pieczywa, chudego nabiału, mięsa, tłustych ryb oraz warzyw i owoców. Do surówek i sałatek warto dodawać pestki słonecznika oraz dyni, oliwę lub olej rzepakowy. Co dzień wypijaj co najmniej 2 l wody mineralnej niegazowanej. Ogranicz w diecie sól, zrezygnuj z cukru.

Efekty dodatkowe: Jeśli większość twoich posiłków będzie zawierała dużo błonnika roślinnego, łatwiej oczyścisz swój organizm z toksyn. Ta dodatkowa korzyść, odbije się pozytywnie na wyglądzie twojej skóry i włosów. Zahamujesz też cellulit.

Przykładowy jadłospis:

  • Śniadanie: Pół bułki grahamki z łyżeczką masła, łyżką białego twarogu i siekanym szczypiorkiem.
  • II Śniadanie: Miska płatków owsianych z jogurtem naturalnym i małym bananem.
  • Obiad: Porcja zupy, przygotowanej z warzyw mieszanych, z dodatkiem gotowanej piersi kurczaka, pokrojonej w kostkę.
  • Podwieczorek: Salaterka różyczek brokułu i kalafiora, polanych sosem jogurtowo - czosnkowym.
  • Kolacja: Porcja sałatki meksykańskiej: dwie łyżki gotowanego ryżu dzikiego, pół puszki tuńczyka w naturalnej zalewie, łyżka kukurydzy i czerwonej fasolki z puszki. Doprawione ziołami np. prowansalskimi oraz łyżką oleju lnianego.

Dieta wysokobiałkowa - bezpieczna dla zdrowia: 5 kg w miesiąc

Tej diety nie należy mylić z inną, modną dietą proteinową, dr Dukana, która drastycznie ogranicza jedzenie węglowodanów. Nowa, wysokobiałkowa dieta opracowana przez dietetyka prof. Charlsa Clarka i jego żonę Maureen, jest dietą bezpieczną dla zdrowia. Aby schudnąć, nie trzeba przygotowywać pracochłonnych posiłków, ani liczyć kalorii. Pomysły na proste i smaczne dania znajdziesz w książce (autorstwa tej pary) "Bezpieczna dieta wysokobiałkowa".

Dla kogo: Dla osób, które lubią smacznie i dobrze zjeść. Chcą szybko schudnąć, pozbywając się tłuszczu (nie mięśni!). Ale jeśli masz jakieś problemy zdrowotne, np. z wątrobą, skonsultuj ją z dietetykiem.

Jak działa: Rezygnujemy ze wszystkich węglowodanów oczyszczonych i cukrów, czyli: białej mąki, makaronu, ryżu, pieczywa, ciastek, cukru i produktów, które go zawierają. Tak naprawdę organizm tego nie potrzebuje. Gdy zabraknie węglowodanów oczyszczonych, organizm zacznie intensywne spalanie tłuszczu, by dostarczyć sobie energii. Dlatego na tej diecie nie można oszukiwać. Jeśli zjesz małe ciastko, proces zostanie przerwany.

Ważne zasady: Ta dieta składa się z dwóch etapów - fazy pozbywania się zbędnych kilogramów oraz fazy utrzymania wagi. W pierwszej fazie można jeść bez ograniczeń produkty białkowe. Najważniejsze jest ograniczenie ilości węglowodanów (nieoczyszczanych) do 40 g-60 g dziennie. Nielimitowane produkty to: mięso, drób, ryby, owoce morza, jaja. Można jeść też sery i twarogi - nawet tłuste oraz śmietanę, masło, oliwę. Nielimitowane są także warzywa, które nie zawierają skrobi. Gdy schudniesz, w II fazie diety możesz jeść już 60-80 g węglowodanów dziennie.

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie: Jajecznica usmażona z dwóch jaj, na plasterku szynki. Kromka chleba graham z masłem.
  • II Śniadanie: Cztery orzechy włoskie.
  • Obiad: Gulasz wołowy z warzywami. Mięso wołowe umyj i pokrój w kostkę. Oprósz solą oraz pieprzem. Podgrzej dwie łyżki oliwy na patelni i obsmaż na niej mięso. Następnie dodaj oczyszczoną z nasion, pokrojoną w kostkę żółtą i czerwoną paprykę, jedną małą papryczkę chilli oraz cebulę. Dodaj pomidory z puszki, bez skórki, a także łyżeczkę przecieru pomidorowego. Mieszając, dolewaj około szklanki rosołu (może być z kostki). Dopraw gulasz ziołami - świeżym tymiankiem i zieloną pietruszką. Duś mięso z warzywami przez godzinę. Podaj z łyżką kwaśnej śmietany.
  • Podwieczorek: Pomarańcza obrana i pokrojona w plastry, posypana łyżeczką tartych migdałów.
  • Kolacja: Pasta z wędzonej makreli. Rozdrobnij wędzoną makrelę, usuwając ości. Włóż mięso do pojemnika od miksera, dodaj kwaśną śmietanę, serek kremowy, posiekany szczypiorek. Dodaj łyżeczkę soku wyciśniętego z cytryny. Zmiksuj na gładką masę. Przełóż do salaterki i schładzaj w lodówce przez 2 godziny. Zjedz pastę rozłożoną na liściach cykorii lub zielonej, kruchej sałaty.

Dowiedz się więcej na temat: odchudzanie | diety | Dukan | dieta paleo | dieta 1200 kalorii | dieta montignaca

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje