Dieta ryżowo-owocowa

Doskonała na ciepłe dni! Lekkostrawna, bogata w błonnik i bardzo smaczna. Polecana osobom, które chcą szybko schudnąć.

Prezentowana przez nas dieta to nie tylko sposób na odchudzanie. Co jeszcze możesz uzyskać, wybierając ten sposób żywienia? Ryżowo-owocowe menu pomoże ci pozbyć się toksyn z organizmu, zmniejszyć cellulit, usprawnić przemianę materii, a także oczyścić jelita z zalegających resztek pokarmowych. Dzięki temu już po kilku dniach poczujesz się dużo lżej, a problemy trawienne znacznie się zmniejszą. Przy dłuższym stosowaniu twoja skóra stanie się bardziej jędrna i gładka.

Główne zasady diety

Reklama

  • Zjadaj maksymalnie 1000 kcal dziennie, rozłożonych na 5 niewielkich posiłków. Śniadanie jedz najpóźniej godzinę po przebudzeniu, a kolację 2 godziny przed snem. Przerwy między posiłkami nie mogą przekraczać 5 godzin.
  • Podstawą przynajmniej 3 posiłków dziennie powinien być gotowany ryż oraz owoce sezonowe, np. truskawki, czereśnie, wiśnie, maliny, porzeczki, agrest, jabłka, śliwki, gruszki, arbuzy, melony, morele. Dietę stosuj maksymalnie przez 3 tygodnie. Możesz ją powtarzać co 2-3 miesiące.
  • Ryż staraj się gotować jak najkrócej. Półtwarde ziarenka są dłużej trawione i lepiej zaspokajają głód. Ryżu lepiej nie dosalaj. Sól powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i spowalnia utratę kilogramów.
  • W trakcie diety pij niegazowaną wodę mineralną, nie mniej niż 2 litry w ciągu dnia. Możesz też sięgać po zieloną, gorzką herbatę oraz wszelkie herbaty ziołowe. Unikaj natomiast kawy, czarnej herbaty i dosładzanych soków.
  • Postaw na regularny, ale nie wyczerpujący wysiłek fizyczny. Codziennie wybierz się przynajmniej na półgodzinny szybki spacer lub przejażdżkę rowerową. Dobrym sposobem na utratę kilogramów jest też taniec oraz pływanie.

Co jeszcze możesz jeść

  • Odtłuszczony nabiał (mleko, twaróg) oraz fermentowane napoje mleczne (jogurt, maślanka, kefir). Wybieraj naturalne, bez dodatku cukru. Są one bogatym źródłem wapnia i białka. Przetwory fermentowane dodatkowo zawierają żywe kultury bakterii, które korzystnie wpływają na trawienie.
  • Owoce egzotyczne, zwłaszcza cytrusy. Najczęściej sięgaj po grejpfruty i ananasy, które zawierają składniki przyspieszające spalanie tłuszczu i utratę wagi.
  • Raz dziennie możesz zjeść niewielką ilość: chudego mięsa, ryb, produktów pełnoziarnistych (płatków, pieczywa), orzechów. Sięgnij też po świeże warzywa.

Przykładowy jadłospis

  • 1 dzień: Śniadanie: Jogurt naturalny z ryżem i garścią malin, czereśni lub wiśni. Herbata albo woda mineralna. Obiad: Ryż zapiekany z jabłkami, polany sosem owocowym. Herbata ziołowa. Kolacja: Kromka pieczywa pełnoziarnistego z plastrem chudej wędliny. Łodyga selera naciowego lub ogórek. Woda. Przekąski: Kefir z musem truskawkowym i wanilią. Ryż na mleku z rodzynkami i cynamonem.
  • 2 dzień:  Śniadanie: Ryż ugotowany na mleku (na gęsto) z dowolnymi owocami lub musem. Woda. Obiad: Zupa truskawkowa, wiśniowa lub śliwkowa z ugotowanym ryżem (białym lub brązowym), zabielona jogurtem naturalnym. Herbata zielona lub ziołowa. Kolacja: Chuda ryba skropiona sokiem z cytryny, ugotowana na parze razem z brokułami lub marchewką. Przekąski: Ryż na sypko wymieszany z cząstkami grejpfruta. Banan zapiekany w folii, polany gęstym jogurtem.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Dowiedz się więcej na temat: dieta | ryż | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje