Gotuj i chudnij

Restrykcyjne diety na dłuższą metę nie działają. Jeśli chcesz schudnąć, musisz zmienić nawyki żywieniowe i nauczyć się kontrolowania tego, co jesz.

Możesz być szczupła i cieszyć się jedzeniem. Wystarczy tylko kontrolować liczbę zjadanych kalorii a od razu zaczniesz tracić na wadze. Musisz jednak zmienić sposób gotowania, nie będziesz musiała wówczas rezygnować z kurczaka w sosie curry, hamburgera czy czekoladowego ciasta.

Dieta to udręka?

Reklama

Mówisz: dieta i od razu widzisz wielką górę warzyw, które możesz jeść bez umiaru od rana do wieczora. Także jutro i pojutrze. I za tydzień. I ta wizja już jakoś osłabia chęć zrzucenia kilogramów, bo gdzieś z tyłu głowy pojawia się wizja wszystkich pyszności, z których przyjdzie ci zrezygnować.

Tym razem nie musi tak być. "Kluczem do sukcesu w walce z wagą nie jest magiczny napój ani żywienie się sześcioma rodzynkami dziennie. Chodzi o to, abyś wiedziała, ile kilokalorii dostarcza ci twoje jedzenie, a ile naprawdę potrzebujesz" - piszą autorki książki "Gotuj i chudnij" .

Kluczem do sukcesu jest spalenie większej liczby kilokalorii, niż dostarczyłaś organizmowi. Aktywność fizyczna pozwala spalić dodatkowe kalorie, uprawiając sport można więc schudnąć szybciej.

1500 dziennie

Zapomnij o restrykcyjnych dietach odchudzających, dzięki którym na początku tracisz kilka zbędnych kilogramów ale po pewnym czasie najczęściej wracasz do starych przyzwyczajeń żywieniowych i twoja waga zaczyna rosnąć. Warto zmieniać nawyki żywieniowe i dzięki niedużym, stopniowym zmianom tracić powoli ale skutecznie zbędne kilogramy. Większość kobiet traci w ciągu tygodnia ok. 0,5 - 1 kg spożywając dziennie 1500 kalorii (mężczyźni ok. 1800).

Podczas odchudzania warto prowadzić dzienniczek nawyków żywieniowych. To doskonały sposób na to, by kontrolować swoją dietę. Szczerze prowadzony dziennik pozwoli ci zaobserwować twoje indywidualne schematy żywieniowe i dostosować dietę do własnych potrzeb, np. może się okazać, że po śniadaniu najczęściej coś podjadasz, co może oznaczać, ze twoje śniadania powinny być obfitsze.

Przybliżony dzienny rozkład kalorii :

• Śniadanie - 300 kcal

• Lekkie posiłki i lunche - 400 kcal

• Główny posiłek - 500 kcal

Przekąski i desery - do 200 kcal dziennie

• Kawa i herbata - dzienne spożycie nie może przekroczyć 200 ml półtłustego mleka dodawanego do tych napojów.

Jedz regularnie

Najważniejsza zmiana, jaka musisz wprowadzić, by pozbyć się bezproblemowo kilogramów, to regularne jedzenie. Pewnie wiele razy słyszałaś już o tym, że należy jeść śniadanie. To prawda, naukowcy potwierdzili, że osoby jedzące śniadania, rzadziej mają nadwagę, niż te, które śniadań nie jedzą. Postaraj się także jeść mniej więcej o tej samej porze. Aby uniknąć podjadania, możesz sobie pozwolić na dwie przekąski po 100 kcal dziennie.

Jak w każdej diecie odchudzającej, możesz jeść bez ograniczeń warzywa i owoce. W ten sposób dostarczysz organizmowi zalecane 5 porcji dziennie. Owoce i warzywa warto mieć "pod ręką" przez cały dzień, np. pokrojone w miseczce, tak, żebyś mogła po nie sięgnąć, gdy poczujesz głód, dodawaj je także do wszystkiego, co przyrządzasz do zjedzenia w ciągu dnia.

Pamiętaj także o skrobi i błonniku (makarony, chleb, ryż, płatki śniadaniowe). Dieta bogata w skrobię i błonnik pozwala na dłużej czuć się sytym.

Ruch na zdrowie

Nieodzownym elementem diety jest... aktywność fizyczna. Jeśli bardzo nie lubisz ćwiczeń, postaraj się więcej spacerować , np. chodzić na piechotę do pracy albo pójść na długi spacer z psem. Jeśli aktywność fizyczna nie sprawia ci problemu, możesz wybrać ten rodzaj sportu, który ci najbardziej odpowiada.

Dowiedz się więcej na temat: dieta | odchudzanie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje