Nie kupują makaronów. To wszystko przez gluten

Dieta bezglutenowa stała się hitem mijającego roku. Idąc w ślad wielu gwiazd, z codziennych jadłospisów licznego grona naśladowców szybko znikały produkty zawierające gluten. Jak wskazują specjaliści, to spowodowało widoczny spadek sprzedaży chleba i makaronów.

Z badań rynku, które zaprezentował magazyn "The Grocer" wynika, że w mijającym roku sprzedaż makaronów spadła o niemal 4 proc. Specjaliści nie kryją zaskoczenia, bo jeszcze trzy lata temu to właśnie makarony cieszyły się największą popularnością wśród konsumentów, a dania przygotowywane na ich bazie były najchętniej serwowane.

Reklama

Ten trend jest przede wszystkim efektem zmiany nawyków żywieniowych i pojawienia się niezaprzeczalnej mody na dietę bezglutenową.

Wzmianki dotyczące negatywnego takich produktów jak makarony i pieczywo na naszą sylwetkę spowodowały, że były to produkty, z których osoby podejmujące dietę rezygnowały najczęściej. Czego ukoronowaniem był prawdziwy bum diety bezglutenowej. W samej tylko Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich pięciu lat zanotowano 120 proc. wzrost sprzedaży produktów bezglutenowych, z czego wyraźny wzrost ich popularności zauważa się w mijającym roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje