Nowe diety lepsze od Dukana

Przybywa im coraz więcej fanów, bo są skuteczne. Mają też więcej zalet - można stracić "pszenny brzuszek", obniżyć poziom cholesterolu i cukru we krwi.

Dieta bez pszenicy dr Williama Davisa

Odstawienie pszennych produktów - chleba, ciasteczek, pizzy to niełatwe zadanie. Ale sukces gwarantowany - zgubisz kilogramy, a jeszcze szybciej centymetry w pasie.

Na czym polega

Reklama

Autor tej diety, amerykański kardiolog, dowodzi, że za tycie bardziej niż cukier, tłuszcz i sól "odpowiada" pszenica. Nie jest to już, niestety, to samo zboże, z którego chleb piekły kiedyś nasze babcie. Od lat jest ulepszana i krzyżowana. Jedzenie jej sprawia, że stężenie glukozy we krwi gwałtownie rośnie, dlatego już po dwóch godzinach od posiłku jesteś głodna. Dieta polega na rezygnacji ze wszystkiego, co zawiera pszenicę, a także ograniczeniu innych produktów węglowodanowych, zawierających duże ilości cukru. Efekty - możesz schudnąć nawet 20 kg w ciągu kilku pierwszych miesięcy. Dietę najlepiej stosować już zawsze. Zyska na tym twoje zdrowie, poprawi się wyraźnie stan skóry. Powrót do jedzenia pszenicy szybko zniweczy efekty. Najszybciej stracisz centymetry w talii, bo dieta reguluje poziom insuliny, a efektem tego jest znikanie tzw. tłuszczu trzewnego, tworzącego czyli oponki w pasie.

Z czego zrezygnować

Wyeliminuj pieczywo i ciasta, makarony, pizzę, pierogi, placki, naleśniki. Zrezygnuj też z mąki kukurydzianej (tortille, chipsy, popcorn, płatki). Ze względu na dużą zawartość cukru nie jedz słodyczy i suszonych owoców, nie pij słodkich, gazowanych napojów. Soki owocowe - nie więcej niż pół szklanki dziennie.

Co można jeść

Jajka, mięso, ryby, sery, sałatki i warzywa w każdej postaci, także oliwę czy masło orzechowe. Dozwolone są owoce, ale w niewielkiej ilości - jabłko, kilka truskawek. Twaróg, jogurt, mleko i masło możesz jeść w umiarkowanych ilościach, czyli nie więcej niż dwie porcje dziennie. Inne zboża (gryka, proso, owies) oraz ryż i rośliny strączkowe (fasola, groch, soczewica) - nie więcej niż pół szklanki.

Przykładowe menu:

Śniadanie:  jajecznica usmażona na 2 łyżkach oliwy extra virgin, z kilkoma suszonymi pomidorami i kostkami sera feta

Przekąska: garść nieprażonych migdałów lub orzechów włoskich

Obiad: kapelusze pieczarek zapieczone z krewetkami koktajlowymi i kozim serem

Podwieczorek: 2-3 kostki gorzkiej czekolady z zawartością 90 proc. kakao

Kolacja: Pieczony filet z łososia polany sosem wasabi. Aby go przygotować zmiksuj trzy łyżki majonezu, łyżeczkę wasabi, odrobinę suszonego, zmielonego imbiru i łyżeczkę wody lub octu ryżowego. Zjedz z sałatką z młodego szpinaku, kilku orzechów włoskich, pokrojoną w piórka cebulką czerwoną, serem gorgonzola. Polej sałatkę sosem winegret

Między posiłkami

Stosując tę dietę, przestaniesz odczuwać potrzebę podjadania między posiłkami. Jeśli jednak będziesz miała ochotę coś przegryźć, najlepiej wybierz:

- orzechy jedz takie, które lubisz, pod warunkiem, że nie są prażone w soli, oblane miodem lub czekoladą

- sery deska serów może zawierać każdego po trochu: camembert, brie, pleśniowy miękki kozi. Świetnie smakują z różnymi oliwkami

- warzywa z dipem surowa papryka, marchewka, ogórek, pomidorki koktajlowe i inne warzywa będą świetnie smakowały z dipem na bazie serka lub z hummusem

Wady i zalety diety wg Anny Galczak - Kondraciuk, dietetyka

Z naturalnych produktów bez glutenu można przygotować pełnowartościowe i smaczne posiłki. Pamiętajmy jednak, że gluten znajduje się również pod ukrytymi postaciami np. jako dodatek do wędlin, jogurtów, serów, musztardy, nawet kawy rozpuszczalnej. Wadą diety bezglutenowej jest niedobór składników odżywczych oraz witamin z grupy B. Mogą ucierpieć nasze włosy, skóra, a nawet układ nerwowy.

Dowiedz się więcej na temat: dieta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje