Zdrowotny hit! Zielone kuracje

Pozwolą oczyścić organizm z toksyn, wzmocnić siły witalne i pozbyć się wielu dolegliwości. Na efekty tych kuracji nie trzeba długo czekać!

Późna wiosna i początek lata to idealna pora, by cieszyć się bogactwem zielonych produktów. To pełnia sezonu na takie rarytasy, jak listki młodej pokrzywy czy mniszka, zielone orzechy albo najsmaczniejsze teraz świeże warzywa. Ale do dyspozycji mamy też zielone przez cały rok algi, aloes i inne dary natury, które mają wiele cennych właściwości.

Reklama

Rozejrzyjmy się więc wokół i wybierzmy to, czego najbardziej potrzebujemy. Mamy dla was 32 proste kuracje, które warto zastosować. Można je przeprowadzać w rozmaity sposób - pijąc soki i napary, zażywając kąpieli lub relaksując się z maseczką na twarzy.

Kuracje oczyszczające

Jednodniowy post owocowo-warzywny

Post to najstarszy sposób na oczyszczenie organizmu. Warto regularnie, nawet przez jeden dzień w tygodniu, zastąpić to, co jesz, zielonymi koktajlami.

Jak działa?

Soki z owoców i warzyw są najbogatszym źródłem witamin i składników mineralnych. Dostarczają ich w skoncentrowanej dawce, dlatego tak dobrze sprawdzają się w dietach oczyszczających. Dietetycy coraz częściej polecają koktajle z zielonych warzyw i owoców. Są bogate w substancje, których kobietom szczególnie brakuje - żelazo, magnez i kwas foliowy.

Kuracja

Kup wcześniej potrzebne produkty. Warzywa i owoce starannie umyj, zanim włożysz je do sokowirówki.

Sok zamiast posiłku

Do zielonych drinków wybieraj: łodygi selera naciowego, świeży ogórek, jabłka, listki szpinaku, natkę pietruszki, kiełki - w dowolnej kombinacji. Jeśli chcesz je zagęścić, dodaj awokado. Dopraw imbirem. Dopełnij szklankę wodą mineralną. Możesz pić schłodzone, z kostkami lodu. Wypij w ciągu 15 minut, bo inaczej sok straci witaminę C i kwas foliowy. Ulotnią się one pod wpływem światła i tlenu.

Jeśli chcesz, by sokowy post nie był uciążliwy, wybierz dzień, w którym nie masz zbyt wielu obowiązków, nie planujesz podróży czy imprezy towarzyskiej.

Mniej toksyn dzięki algom

Doskonale oczyszczają organizm z toksyn, dlatego cieszą się coraz większą popularnością. Zarówno algi morskie, czyli spirulina, jak i słodkowodne - chlorella, przez dietetyków polecane są jako źródło najważniejszych minerałów, w postaci łatwo przyswajalnej dla organizmu.

Jak działa?

Chlorella swój ciemnozielony kolor zawdzięcza dużej zawartości chlorofilu, który odgrywa ważną rolę np. w leczeniu niedokrwistości. Ale najbardziej ceniona jest z powodu właściwości oczyszczania organizmu, szczególnie z metali ciężkich. Pochłanianie zanieczyszczeń to ulga przede wszystkim dla wątroby, której zadaniem jest m.in. usuwanie szkodliwych substancji z organizmu. A tych jest coraz więcej, bo coraz więcej toksycznych związków znajduje się np. w jedzeniu czy kosmetykach.

Spirulina, oprócz imponującej ilości składników odżywczych, takich jak minerały, witaminy i aminokwasy, dostarcza też dużo pełnowartościowego białka. Algi dostępne są w postaci sproszkowanej lub są składnikiem suplementów diety.

Kuracje

Tabletki z algami, np. Chlorella Green Ways, przyjmuj między posiłkami. Zacznij od 3 tabletek 3 razy dziennie, stopniowo zwiększając ich liczbędo 20 tabletek dziennie. To maksymalna dawka.

Spirulinę w tabletkach przyjmuj w dawce 6-15 tabletek dziennie. Możesz dodawać ją i do napojów, i do gorących potraw. Zanim jednak zaczniesz kurację algami morskimi, skonsultuj się z lekarzem, szczególnie jeśli przyjmujesz jod z powodu chorej tarczycy lub jesteś uczulona na ten pierwiastek.

Wiosenne sałatki oczyszczające

Młode listki ziół, sezonowe zielone warzywa wzmacniają i oczyszczają organizm. O tej porze roku przygotujesz z nich smaczne i zdrowe sałatki.

Mniszek z rukolą. Korzeń mniszka lekarskiego jest jednym z najbardziej skutecznych ziół oczyszczających. Przyspiesza wydalanie zbędnych produktów przemiany materii. Doskonale smakuje z listkami rukoli, połówkami jajka na twardo i sosem musztardowym.

Młoda pokrzywa i szpinak. Pokrzywa jest rośliną leczniczą, wspomagającą pracę nerek. Szpinak z kolei ma właściwości krwiotwórcze, zawiera sporo żelaza. Z dodatkiem fety i lekkiego sosu jogurtowego dostarczą ci mnóstwa witamin i minerałów. Warto je jeść właśnie teraz, gdy są młode, bo dorosłe rośliny stają się łykowate.

Szparagi zielone i białe. Glutation, związek organiczny, który zawierają szparagi, wspomaga wątrobę w wydalaniu toksyn i zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych. Młode szparagi najlepiej smakują bez dodatków, gotowane na parze, skropione odrobiną oliwy.

Odtruwające smoothie

Do niedawna jeszcze smoothies były w Polsce nieznane, teraz stały się bardzo modne. Przygotowuje się je z mrożonych lub świeżych owoców i warzyw. Warto skusić się na tygodniowy detoks, zaczynając dzień dowolnym smoothie.

Z algami. Przepis: szklankę wody kokosowej (kupisz w markecie), zmiksuj z płaską łyżeczką spiruliny w proszku, garścią natki, bananem i kiwi. Przypraw szczyptą imbiru i łyżeczką miodu.

Z awokado. Przepis: wrzuć do blendera dojrzałe awokado i pokrojony w kostkę świeży ogórek gruntowy, bez skórki. Wlej też świeżo wyciśnięty sok z dwóch pomarańczy i szklankę soku jabłkowego. Po zmiksowaniu dodaj kostki lodu.

Cukrowy detoks

Zrezygnuj z cukru, choćby tylko na tydzień, a poczujesz się jak po detoksie! Na dodatek wcale nie musisz w tym czasie rezygnować ze słodkiego smaku. Wystarczy zastąpić cukier w pełni naturalnymi, roślinnymi słodzikami.

Stewia.To zielona roślina o bardzo słodkich liściach, do 250-450 razy słodszych od cukru. Ma natomiast zero kalorii, nie powoduje próchnicy zębów ani skoków insuliny. Potrawy z jej dodatkiem można gotować i piec. Kupisz ją w różnych postaciach, np. suszonych listków, w kryształkach, w tabletkach.

Ksylitol. Pozyskiwany z brzozy jest naturalnym słodzikiem, równie słodkim jak cukier. Nadaje się do słodzenia herbaty, pieczenia lub gotowania. Dostarcza jednak znacznie mniej kalorii. Można go kupić w postaci kryształków.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje