Ryba gotowana na parze z ziemniakami

Przepis na zdrowy posiłek

Składniki

  • porcje po 30 dag ryby: dorsza, łososia lub innej
  • marchewka
  • kawałek selera korzeniowego
  • 3 ziemniaki
  • cytryna
  • 3 łyżki masła
  • łyżeczka oleju lub oliwy
  • koper
  • sól
  • pieprz

Przygotowanie

1 Rybę opłucz, osusz papierowym ręcznikiem. Połóż na talerzu, polej olejem lub oliwą, posyp solą i pieprzem, skrop sokiem z połowy cytryny. Odłóż ją na pół godziny do lodówki.

Reklama

2 Ziemniaki obierz, umyj. Marchewkę, seler obierz, umyj, pokrój w plasterki. Do garnka do gotowania na parze wlej wodę, ułóż na nim sitko. Włóż do niego kawałki ryby, warzywa (możesz dodać wyciśnięty przez praskę czosnek), przyprawy, pokrojoną w plastry połówkę cytryny. Rybę i warzywa posmaruj masłem. Przykryj, postaw na niewielkim ogniu i gotuj 30 minut. Zdejmij z sitka, podawaj ze świeżą sałatą lub ogórkiem, z chrzanem albo majonezem.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje