× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Reklama

Gimnastyka dla leniwych

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nie lubimy, gdy kształt naszego brzucha przypomina nadmuchaną oponę. Chciałybyśmy, aby był płaski. Jak to zrobić?

Zdjęcie

Możesz zadbać o swoją kondycję nawet, gdy nie masz czasu / 
Możesz zadbać o swoją kondycję nawet, gdy nie masz czasu
Jest na to rada nawet wtedy, gdy nie ma się czasu i ochoty na ćwiczenia w siłowni lub na poranną gimnastykę w domu. Można wykorzystać krótką przerwę w pracy na proste, a jakże skuteczne ćwiczenie poprawiające mięśnie brzucha. W pozycji siedzącej (odsuń się trochę od biurka) oprzyj dłonie o blat, napnij mięśnie brzucha i unieś do góry zgięte w kolanach nogi - jak najwyżej. Wytrwaj w takiej pozycji jak najdłużej potrafisz. Opuść nogi, rozluźnij mięśnie brzucha, zrób wydech i powtórz ćwiczenie kilka razy.

gimnastyka przy biurku

Reklama

"Pajączki" na nogach, obrzęki, lekkie zgrubienie żył sygnalizują, że zaczyna się dziać z nimi coś niedobrego. Może dojść do choroby żył. Podczas stania, siedzenia, chodzenia krew w żyłach nóg musi płynąć "do góry". Pomagają w tym m.in. mięśnie podudzia. Jednak w chorych, mniej sprawnych żyłach pozostaje w nogach nadmiar krwi, który w konsekwencji może spowodować żylaki, obrzęki, a nawet zakrzepicę.

Trzeba więc pomóc krwi sprawnie krążyć w naszym organizmie. Siedzenie i stanie przez dłuższe okresy jest złe!

akcja: nogi

Jeżeli masz pracę siedzącą, ruszaj od czasu do czasu nogami, wykonuj okrężne ruchy stopami, ruszaj palcami nóg jak przy grze na pianinie - to wszystko pomaga pompie mięśniowej w pompowaniu krwi z żył do nóg. Podczas przerwy w pracy żwawo pospaceruj po korytarzu lub pochodź po schodach.

A w domu:

• Odpoczywaj z nogami na taborecie.

• Chodź na spacery, pływaj, wyciągnij z piwnicy rower - jazda na nim świetnie utrzymuje mięśnie nóg w ruchu, tak potrzebnym zdrowiu.

• Jeśli masz nadwagę - schudnij!

• Śpij z nogami powyżej poziomu serca - najlepiej o 15 cm.

• Unikaj gorących kąpieli nóg.

• Stosuj chłodne prysznice nóg. Kierunek strumienia wody zawsze od dołu do góry.

• Jeśli puchną ci nogi, masz żylaki lub jesteś w ciąży - codziennie rano załóż medyczne, elastyczne pończochy. Wcześniej jednak uzgodnij to z lekarzem.

MW

Artykuł pochodzi z kategorii: Fitness

MWMedia
Więcej na temat:nogi | mięśnie | gimnastyka

Zobacz również

Reklama

Skomentuj artykuł: Gimnastyka dla leniwych

Przejdź do forum »

Wyróżnij ten komentarz spośród pozostałych, niech zobaczą go wszyscy!

Aby wyróżnić ten komentarz

wyślij SMS o treści KOLOR na numer

7152

I wpisz otrzymany kod w polu poniżej

Ok

DBAMY O JAKOŚĆ! WYROŻNIJ ZA 1,23 PLN

Koszt całkowity SMS 1,23 PLN Nota prawna

? O co chodzi z wyróżnieniem

Wasze komentarze (8)

Dodaj komentarz
Ewa

~Ewa -

Na chlodne wieczory proponuje Ci STRETCHING..Trening ten jest rownie dotleniajacy i przyjemny jak dlugi spacer..Cwiczenia stanowia harmonijne polaczenie plynnych ruchow i glebokich oddechow..Latwe????Przekonaj sie sama.Pozdrawiam!

dziubek

~dziubek -

Czy jest tu ktos kto slyszal lub wie o bardzo dobrym lekarzu chirurgi plastycznej, ktory robia porzadna prace a nie fuszerke??? Jest to dla mnie bardzo wazne!!!

-Ona-

~-Ona- -

Czy to ćwiczenie pomoże by mieć płaski brzuch?

weronika

~weronika -

779iuj

Anieza

~Anieza -

To ćwiczenie na brzuch jest dobre.Nadaje się dla osób leniwych,a wiele jest ich wśród nas.jeżeli zaczniesz tak ćwiczyć to później będziesz chcieć więcej.Podsumowując-to ćwiczenie to tylko początek....

ona

~ona -

fajne to ćwiczenie na brzuch :D

Reklama

Reklama