Reklama

Sherrie Williams, Bettie Youngs „Historia rodziny, która stworzyła Maybelline”

Saga rodu założycieli Maybelline już 15 stycznia trafi do polskich księgarń. Wciągająca powieść biograficzna, napisana przez dziedziczkę imperium, prezentuje kulisy budowania marki, która odniosła imponujący sukces na międzynarodowym rynku. "Maybelline" to prawdziwa historia o determinacji w spełnianiu marzeń, burzliwych romansach i rodzinnych konfliktach ze skandalami i największymi gwiazdami Hollywood w tle.

Kiedy Mabel Williams przygotowuje lukier, ogień przypala jej rzęsy i brwi. Przyglądając się z przerażeniem strzępkom włosów, młoda dziewczyna postanawia sięgnąć po “sekret z haremu". Specjalnie przygotowaną miksturą odmalowuje brakującą oprawę oczu na wzór kobiet orientu, ale także podziwianych aktorek. Niezwykłą odmianą na twarzy Mabel zachwyca się jej brat Tom. Dzięki zabiegowi odkrywa, że magicznym kluczem do osiągnięcia hollywoodzkiego piękna jest właśnie głębia podkreślonego oka. To wydarzenie rozpoczyna jego prawdziwie amerykańską przygodę od pucybuta do milionera, wytrwałego i zdolnego biznesmena oraz twórcy jednego z najbardziej spektakularnych sukcesów finansowych w historii.

Reklama

 Historia Maybelline to opowieść o rodzinie uwikłanej w kłamstwa, sekrety i romanse. Osią powieści jest relacja braci - zagubionego, niepewnego siebie Prestonem oraz zdolnego i wytrwałego Tomem. Na ich drodze pojawia się kobieta, Evelyn Williams, która zostaje żoną Prestona. Darzy jednak  namiętnym uczuciem obu mężczyzn, a jeszcze bardziej kocha ich majątek i status.

 Podróż w głąb dziejów globalnej marki rozpoczyna się na rolniczych terenach Kentucky, wiedzie do owładniętego przez gangsterów Chicago, filmowego Hollywood czasów międzywojnia i dociera do  lat 70. XX wieku. Tom Williams buduje firmę w burzliwym okresie wojennym oraz w trakcie przemian sytuacji społeczno-obyczajowej kobiet. Wybitny biznesmen wprowadził nowatorskie rozwiązania w zarządzaniu przedsiębiorstwem, czyli analizę rynku, dzięki czemu zaobserwował, że to kobiety stanowią jego siłę napędową. Tom jako pierwszy zastosował popularne dziś techniki reklamy -  rozumiejąc siłę marketingową gwiazd, uczynił aktorki filmowe wizytówką marki oraz promował sprzedawane produkty w telewizji. Był także pionierem w propagowaniu idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zachęcając do nabywania obligacji wojennych. To dzięki awangardowej postawie i nietuzinkowej osobowości Toma Williamsa marka odniosła ogromne powodzenie na międzynarodowym rynku. Maybelline to porywająca opowieść o wielkim sukcesie i spełnionych marzeniach, które nie zawsze przynoszą szczęście.

 Autorkami książki są Sherrie Williams, wnuczka Evelyn i Prestona, oraz Bettie Youngs. Powieść jest oparta na materiałach zbieranych przez Sharrie Williams przez trzydzieści lat - fotografiach, wspomnieniach oraz odkrywanych przez nią tajemnicach rodziny. Praca nad powieścią była częścią jej poszukiwania własnej tożsamości oraz istoty życiowych potknięć. Biografia ukazuje jak wielki sukces odbił się na życiu rodziny, której losy splotły się także z gwiazdami Hollywood. Zagraniczna prasa uznała powieść za "wyśmienitą" (Harper's Baazar), "pochłaniającą" (New York Post), "dogłębnie zabawną i namiętną historię" (Los Angeles Review News).

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: okładka | książka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy