„Zadbaj o to, co jest w środku” - Answear wraz z Fundacja Można Zwariować rusza z akcją edukacyjną dotyczącą zdrowia psychicznego

Artykuł sponsorowany

Co czwarta osoba w Polsce będzie zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja – wynika z badań Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Szerzenie świadomości i gotowość do mówienia o zdrowiu psychicznym są więc szczególnie ważne, dlatego w Światowy Dzień Walki z Depresją, Answear.com wraz z Fundacją Można Zwariować rusza z nową akcją edukacyjną, „Zadbaj o to, co masz w środku” której przyświeca hasło „Można zwariować i zwrócić się o pomoc”.

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa.

Z badań EZOP II (Epidemiologia Zaburzeń Psychiatrycznych i Dostępność Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej) przeprowadzonych przez Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie wynika, że co czwarta osoba w Polsce będzie w przyszłości zmagała się z jakąś formą zaburzeń psychicznych, do których zalicza się depresja[1].

Dlatego, z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją, który przypada 23 lutego, marka Answear.com wspólnie z Fundacją Można Zwariować oraz agencją Feeders, która odpowiada za koncept kreatywny inicjuje projekt edukacyjny pro bono "Zadbaj o to co masz w środku". To, co nosimy w sobie, nasz dobrostan psychiczny, samopoczucie, choć z pozoru niewidoczne, są o wiele ważniejsze od tego, jak prezentujemy się na zewnątrz.

"Chociaż w świecie mody coraz więcej mówi się o ciałopozytywności, to wciąż zbyt mało uwagi poświęca się kwestiom zdrowia psychicznego i depresji, która według WHO do 2030 roku będzie najczęściej występującą chorobą na świecie. Edukacja i normalizacja tego tematu są więc niezmiernie ważne - mówi Anna Szwec, Marketing Coordinator Answear.com.

Prowadzone działania

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona internetowa: https://zwrotopomoc.answear.com, na której znajduje się seria filmów edukacyjnych z rozmowami ze specjalistami na tematy związane ze zdrowiem psychicznym i depresją. Poprzez dodanie do przesyłek z zamówieniami złożonymi w sklepie internetowym "Formularzy zwrotu o pomoc" z QR kodem przenoszącym do strony, marka angażuje także swoich klientów, którzy dzięki temu mogą skorzystać z pomocy ekspertów. Akcję wspierają w social mediach również znane gwiazdy i influencerzy, dla których temat zdrowia psychicznego nie jest obojętny i potrafią o nim mówić otwarcie.

“W szkole uczyłem się wielu fantastycznych rzeczy. Wśród nich została mi głowie wysokość masztu radiowego w Gąbinie, data wygranej wojny pod Lenino oraz parę mocnych lektur, jak Janko Muzykant. Niestety nikt w czasie szkoły nie chciał z nami porozmawiać o tym, jak prosić o pomoc. To też nie ułatwiło startu w dorosłość mojemu pokoleniu. Dlatego cieszę się, że z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją otwieramy ten temat i dajemy dostęp do wiedzy. Tym bardziej cieszę się, że możemy to zrobić w takim stylu z partnerami w postaci ekspertek z Można Zwariować oraz love brandem, jakim jest Answear" - mówi Adam Sierociński, Deputy Creative Director Feeders Agency.

Kwestia problemów zdrowia psychicznego bezpośrednio dotyczy aż 1/4 populacji, a pośrednio dotyczy nas wszystkich
Kwestia problemów zdrowia psychicznego bezpośrednio dotyczy aż 1/4 populacji, a pośrednio dotyczy nas wszystkich.

Proporczyk symbolem wsparcia

W ramach działań w mediach społecznościowych, zaproszeni do akcji twórcy otrzymali specjalną przesyłkę, zawierającą m. in. wyjątkowy proporczyk z grafiką stworzoną przez Zuzę Tokarską i kodem QR odsyłającym do strony stworzonej na potrzeby kampanii. Materiał, z którego wykonany jest proporczyk pochodzi z drugiego obiegu, a ideą jest podanie go dalej, tak by znalazł się w miejscach,
w których jest potrzebny.

.

"Media społecznościowe pełnią ważną rolę w naszym życiu, dlatego poprosiliśmy twórców internetowych, by zapytali swoich obserwatorów, gdzie ich zdaniem ta wyjątkowa dekoracja powinna się znaleźć. Zależy nam na tym, by jak najwięcej osób mogło zapoznać się ze wszystkimi materiałami edukacyjnymi, które przygotowaliśmy wspólnie z fundacją i w ten sposób przekierować tych, którzy potrzebują wsparcia wprost do specjalistów, którzy będą w stanie im pomóc" - dodaje Anna Szwec.

Akcja funkcjonuje na Instagramie pod hasztagiem #zwrotopomoc.

Dzięki udaniu się do lekarzy specjalistów, otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób, naprawdę możemy żyć pełnią życia
Dzięki udaniu się do lekarzy specjalistów, otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób, naprawdę możemy żyć pełnią życia.

Formularz zwrotu o pomoc

Dzięki dołączeniu do pudełka wysyłkowego "Formularza zwrotu o pomoc", marka kieruje swój przekaz bezpośrednio do osób, które złożyły zamówienie w sklepie internetowym. Na formularzu znajduje się identyczny QR kod, jak ten z proporczyka oraz książeczka edukacyjna o zdrowiu psychicznym, stworzona przez Fundację Można Zwariować. W ten sposób, marka chce trafić do tych, którzy być może podejrzewają u siebie problemy z zaburzeniami nastroju oraz tych, którzy chcą swoje wsparcie ofiarować innym. Zamówienia z materiałami edukacyjnymi na temat akcji będą realizowane w dniach 20 a 22 lutego.

"Kwestia problemów zdrowia psychicznego bezpośrednio dotyczy aż 1/4 populacji, a pośrednio dotyczy nas wszystkich. Zaburzenia psychiczne są demokratyczne i na jakimś etapie życia mogą spotkać każdego z nas. Warto wtedy wiedzieć jak prosić o pomoc i jak ją dawać. Świadomość, a także odpowiednia reakcja i nastawienie, mają w tym przypadku ogromne znaczenie. Formularz zwrotu o pomoc oraz książeczka pomagają zrozumieć istotę zdrowia psychicznego, wskazują odpowiednie kroki, dzięki którym możemy pomóc sobie, ale też innym osobom w naszym otoczeniu. Wbrew pozorom, mimo zmagań z problemami psychicznymi, na co dzień można z nimi bardzo dobrze funkcjonować. Dzięki udaniu się do lekarzy specjalistów, otrzymaniu pomocy od wykwalifikowanych osób, naprawdę możemy żyć pełnią życia" - podkreśla Cleo Ćwiek z Fundacji Można Zwariować.

***

O Answear.com

Answear to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 500 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear działa na 11 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce - w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach

O Fundacji Można Zwariować

Fundacja Można Zwariować została powołana w 2019 roku. Misją fundacji jest promocja zdrowia psychicznego, jego higieny i wrażliwości na nas samych oraz na siebie nawzajem. Jednym z najważniejszych celów fundacji jest otwarcie dialogu społecznego na tematy związane z dbaniem o dobrostan oraz zdrowie psychiczne i zerwanie z negatywnymi i krzywdzącymi stereotypami. Chcemy kształtować właściwe postaw społecznych, zwłaszcza zrozumienia, tolerancji, życzliwości i przeciwdziałania dyskryminacji.

Artykuł sponsorowany

.
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas