Reklama

Reklama

Gdy choroba odbiera apetyt

Przy grypie, bólu gardła, silnym przeziębieniu czy tzw. grypie żołądkowej łaknienie słabnie.

Oto lista pożywnych, łatwych do przełknięcia i lekkostrawnych potraw, które nas wzmocnią i pomogą przetrwać trudny czas.

Ziemniaczane purée

Sprawdzi się przy bólu gardła i kłopotach trawiennych. Ciepły, kremowy pokarm działa kojąco. Dodając masło, mleko, gałkę muszkatołową, uzyskasz koktajl z węglowodanów (to źródło energii), potasu, witaminy C, dawkę tłuszczu, dzięki któremu uczucie sytości zostanie na dłużej, a także wapń, który przyda się organizmowi w walce z infekcją.

Gałka muszkatołowa dodaje energii, poprawia pracę żołądka, chroni jego śluzówkę i działa przeciwzakrzepowo (to ważne, gdy spędzasz w łóżku kilka dni). Jeśli masz cukrzycę, użyj słodkich ziemniaków, czyli batatów. Mają niski indeks glikemiczny i przeciwdziałają insulinooporności tkanek.

Reklama

Jogurt naturalny

Kubeczek to mała porcja, więc nawet przy awersji do jedzenia można z nim sobie poradzić. Jeśli zawiera żywe kultury bakterii, wspomoże zdrowienie. Bakterie probiotyczne ułatwią leczenie grypy żołądkowej i biegunki. Wzmocnią obronność organizmu, ponieważ wspierają pracę jelit - a to właśnie w jelitach powstaje aż 70 proc. naszych ciałek odpornościowych!

Gdy do jogurtu wkroisz jakiś owoc, będzie smaczniejszy, dostarczy organizmowi antyprzeziębieniowej witaminy C i rutyny.

Jajecznica

W jajkach jest wszystko, co potrzebne do życia: witaminy i minerały, białko, potas (ucieka z organizmu w czasie gorączki), wapń, magnez i cynk (działa przeciwzapalnie, wspiera procesy rekonwalescencji). Żółtko zawiera immunoglobuliny (działają leczniczo na układ pokarmowy), a białko przeciwbakteryjne peptydy.

Najlepiej zjedz jajecznicę przynajmniej z 2 jajek. Jeśli chcesz, by była bardziej kremowa, przed wylaniem na patelnię wymieszaj jajka z mlekiem.

Koktajle

Jako baza może posłużyć jogurt, sok owocowy lub napój orzechowy, migdałowy, sojowy itp. Połącz je z przynajmniej 2 owocami i garścią szpinaku czy jarmużu. Otrzymasz bombę witaminowo-mineralną. By koktajl był bardziej odżywczy, dodaj pół awokado lub łyżkę masła orzechowego.

Dobry Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje