Reklama

Reklama

Na wiosenne przesilenie– rzeżucha

​Warto po nią sięgać zwłaszcza na przedwiośniu, gdy nasze organizmy są osłabione, czujemy się i wyglądamy marnie. Ziele wzmacnia i oczyszcza organizm.

Rzeżucha to bogate źródło witamin (C, A, B, PP i K) i minerałów (żelaza, magnezu, wapnia, jodu). 

Jak ją uprawiać? Nasiona rzeżuchy wsyp do szklanki, zalej wodą. Gdy zaczną się kleić, rozsmaruj je na mokrej ligninie w niskim naczyniu. Uwaga: podłoże musi być wilgotne, ale nasiona nie mogą pływać w wodzie. Uprawę zostaw na dwa dni pod przykryciem. Kiedy nasionka wypuszczą kiełki, zdejmij przykrycie. Po ok. 10 dniach możemy przystąpić do rzeżuchowych żniw. Jak używać? Posiekane ziele posiekać. Dodawać do twarogu, surówek, sałatek, posypywać nim zupy, chleb z masłem. Dziennie można zjeść kilka łyżeczek rzeżuchy!

Reklama

Dobry Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje