Pilny komunikat UOKiK: Biedronka musi wypłacić klientom po 150 zł

Łukasz Piątek

Opracowanie Łukasz Piątek

UOKiK zobowiązał właściciela sieci sklepów Biedronka do wydania voucherów o wartości 150 zł, które trafią do rąk konsumentów wprowadzonych w błąd w ramach świątecznej promocji. „Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą dotyczącą Jeronimo Martins Polska do przekazania pewnej grupie klientów voucherów o wartości 150 zł
Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą dotyczącą Jeronimo Martins Polska do przekazania pewnej grupie klientów voucherów o wartości 150 zł123RF/PICSEL

Jest decyzja UOKiK - Biedronka wprowadziła konsumentów w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował na swojej stronie, że prezes UOKiK wydał decyzję, w której zakwestionował praktyki spółki Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, związane z akcją promocyjną "Magia Rabatów - Zabawki i Książki - Voucher od 01.12.2022 r. do 03.12.2022 r."

"Jedną z nich było wprowadzanie w błąd co do warunków promocji w przekazach reklamowych. Informacje pojawiające się na plakatach w sklepach nie informowały o produktach, których nie można było kupić za voucher" - czytamy na uokik.gov.pl.

Jak tłumaczy UOKiK - posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani przez sieć do zakupu trzech produktów z kategorii książki i lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie, który można było przeznaczyć na kolejne zakupy. W reklamach zamieszczonych w sklepach brakowało jednak dokładnej listy produktów, które można było kupić. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, która miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia.

Klienci sieci Biedronka uznali, że wprowadzono ich w błąd i w związku z tym zaczęli wysyłać skargi do UOKiK.

Ponadto "(...) informacja o części artykułów niewchodzących w zakres promocji, takich jak chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza, była przedstawiana klientom dopiero po zakupie - wydrukowaniu paragonu z voucherem. Szczegółowa informacja dostępna była jedynie na stronie internetowej sieci handlowej, mimo że konsumenci dokonywali zakupów w sklepie stacjonarnym. Regulamin promocji nie był dostępny w sklepie w taki sposób, aby klienci mogliby bez problemu zapoznać się z jego treścią przed skorzystaniem z promocji" - informuje UOKiK.

Biedronka musi wypłacić klientom voucher
Biedronka musi wypłacić klientom voucher123RF/PICSEL

Biedronka musi wypłacić klientom po 150 zł

Klienci Biedronki, którzy biorąc udział w świątecznej promocji, zostali wprowadzeni w błąd, otrzymają od spółki Jeronimo Martins Polska voucher o wartości 150 zł.

"Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem. (...) W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych" - poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Bon o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany wcześniej voucher będzie przyznany automatycznie na kartę Moja Biedronka w ciągu 14 dni od dnia uprawomocnienia się decyzji i będzie ważny rok od dnia jego wydania.

"Benefity dotyczą klientów sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej Magia Rabatów w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci" - informuje UOKiK.

Matteo Brunetti: We Włoszech trudno wyszukać dobrą włoską restaurację, bo oceny turystów wprowadzają w błąd INTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas